/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Blåmuslinger
Fra : Nordsted1
Vist : 1659 gange
400 point
Dato : 20-02-11 16:42

Er der en der kan hjælpe med opskriften fra tv-programmet 4 stjerners rejse til Palermo, det afsnit hvor Alexandre Willaume tilbereder blåmuslinger??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-11 16:56
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 17:00

Jeg er desværre ret sikker på, at det ikke er den..... underligt at opskriften ikke lige er til at finde på nettet, det var de da dengang programmet hed - 4 stjernes menu

Måske der er en der så har skrevet den af, under udsendelsen?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-02-11 17:04

Kan du ikke se udsendelsen igen?
Jeg kan desværre ikke, for jeg bruger Mac, men kig her:

http://nutv.dk/index_main.php?clip=2453

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-11 17:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 17:07

Pifo... der skal jeg bruge adgangskode og password?? hva dælen går det nu ud på?? det må jeg vist se nærmere på en dag hvor jeg er mere vågen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 17:09

Nej desværre Piaskov, det er et andet program - 4 stjernes menu- og ikke 4 stjerner på rejse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 17:11

Pifo... jeg skal tegne abb for at kunne at gense udsendelsen, øv bøv hvor surt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-02-11 17:16

Det var synd - måske er der nogen her på Kandu, der har det og kan hjælpe?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-02-11 17:18

Kanal 5 eller hvad det nu hedder er lige nu, og de næste dage i gang med at genudsende en masse 4 stjerners rejse programmer, så det kan være de også sender det du efterlyser

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-11 17:22

Desværre vagnr- det Nordsted1 søger var ugen før denne genudsendelse.

Nordsted1 hvad er det du vil vide om muslinger ? Jeg synes ikke jeg kan huske at det var noget der var særlig avanceret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 17:29

Vagnr... nu har jeg tjekket frem til 6.3.... der er desværre ingen udsendelser fra Palermo

Smuller54... det var en ret simpel opskrift. Alle andre deltagere laver mad i lange baner, men lige denne omgang muslinger vandt til trods for at der ikke blev serveret hverken forret eller dessert, så jeg tænkte at den måtte være noget helt specielt - måske der var fløde eller ost i sovsen, for den så lidt tyktflydende ud... men hvordan var det nu lige det var?? Min mand og svoger konkurrerer på det nærmeste om den bedste opskrift - og har spist bjerge af muslinger - uden lige at finde den helt rigtige

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-02-11 17:31

Øv, smuller54, det var ærgerligt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-11 17:35

Nordsted, øv, jeg har desværre lige slettet udsendelsen i går.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-11 18:20
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-02-11 18:23

Kender du denne
http://www.b.dk/danmark/opskrift-blaamuslinger-med-urter

Jeg mener, at kunne se udsendelsen, men maden kalder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 18:47

katekismus, jeg håber du kan se udsendelsen - hva bilder din mad sig ind

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-02-11 20:44

Det er da rigtig tarveligt af dem, at de ikke har lagt den opskrift ud, så du kunne få den. De har ellers mange andre:

http://kanal5.dk/4-stjerners-middag/index.php?mod=main&top=0&parent=0&id=3

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-02-11 21:05

Nej, nu er jeg s.. da for træt. Lagde et link ud, som Pia allerede havde lagt ud til dig - sorry begge to

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 400 point
Dato : 20-02-11 21:38

Nu har jeg set udsendelsen, men opskriften den er svær at greje
Men det han benytter er: finthakkede fennikel, hvidløg, persille og jeg skal komme efter dig (?)
finthakkede grøntsager - lavino - og flødelegeret.

Den "kloge" kok bruger olie, finthakkede fennikel, løg, timian, laurbær, rosmarin, lidt chili, tør cherry og flødelegeres!

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-11 21:55

Tak for svaret katekismus, nu har manden en chance for at vinde i muslingekonkurrencen - og jeg kan få fred...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-11 22:42

Citat
•500 g muslinger
•1 finthakket løg
•1/2 stærk chili, skæres i bitte små stykker
•1-2 fed finthakket hvidløg
•1/4 fl. tør hvidvin
•1 dl piskefløde
•en lille håndfuld hakket bredbladet persille
•olivenolie
•salt og peber

Næsten den samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-11 09:17

Ej det vil jeg nu ikke helt give dig ret i piaskov, der er da både løg, chili og hvidvin i din opskrift

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-02-11 13:07

Kan ikke helt finde ud af, om udsendelsen kan ses her. Hvis man trykker på billedet af ringeklokken??
http://www.tvguide.dk/programmer/Kanal_5/2011-02-13/16:00/4-Stjerners_Rejse:_I_Palermo_med_Alexandre_Willaume-Jantze_(2)