/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Utæt vaskemaskine LG
Fra : bjørnbo
Vist : 1468 gange
95 point
Dato : 20-02-11 12:57

Hej

Jeg har en vaskemaskine LG kg - som tilsyneladende er utæt ved sæbebeholderen - er der nogen som ved om dette er et kendt problem og hvordan man retter fejlen.
Har i øvrigt svært ved at få maskinen til at stå stile under vask, uagtet at denne står i vage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-11 13:04

Vand fra sæbebeholderen kan skyldes, at den hælder forkert. Den kan på mange maskiner justeres så den hælder lidt bagud og vandet letere løber ned i maskinen.

En hyppig årsag er forstoppelse i afløbet for skyllemideel. Måske fordi der er spildt sæbe derover.
Træk skuffen ud og rengør den under den varme hane.

Endelig kan det være at gummibælgen melln sæbebeholder og vaskekarret ikke sidder rigtigt.

Hvis den bevæger sig for meget er det typisk på grund af slidte dæmpere. Der er nemme at skifte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-11 19:04

Det er lige så vigtigt eller mere vigtigt at maskinen træder på alle 4 ben.

Naturligvis skal den stå i vage, men det er bedre at den træder ligemeget på alle 4 ben.

Hvor ser du vandet fra det utætte og er det med det samme eller kun på et bestemt sted i vaskeprocessen......................................................

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 20-02-11 22:05

Skal lige høre om det ikke er den maskine med den motor som trækker direkte på tromlen?????

Bassebo......