/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gamle danske LP/singler
Fra : Vupti01
Vist : 3095 gange
20 point
Dato : 16-02-11 13:40

Hej.
Er der nogen der ved, hvordan jeg kan prissætte nogle rigtig gamle danske plader.
Er der en prisguide nogensteder, så man evt. kan sikre sig, at man ikke kommer til at sælge en plader, der er mange penge værd?
Sidder med 3 stakke, jeg har fået af min mor, som har arvet dem fra hendes forældre.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-02-11 14:56

http://www.newfactory.dk/de_sjaeldne.asp

få en ide af prisen der:

Citat
New Factory tilbyder et udvalg på over 4000 stk. velholdte lp'er og singler. Her er er alle genrer præsenteret - også sjældne ting.

SAMLINGER KØBES. Overvejer du at sælge dine gamle lp'er, er vi meget interesseret i at købe. Vi bestræber os på at give en god og fair pris, som vi i fællesskab kan blive enige om. Hvis din samling er i flot stand og fra tiden omkring 60'erne og starten af 70'erne, er vi ekstra interesseret. Vi kommer gerne hjem til dig og kigger på samlingen. Det er primært Heavy, beat, folk, Hip Hop, blues, rock, techno og dansk beat, der har interesse. Du er velkommen til at ringe først og høre mere.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-02-11 18:01

Accord giver for det meste en bedre pris for sjældenheder fordi de har en meget større viden (synes jeg altså) og en kæmpe kundekreds som efterspørger specielle og sjældne udgivelser, men almindelige udgivelser er der ikke meget at tjene på nogen af stederne.

http://www.accord.dk/index.php?main=4&sub=0&l=dk

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-02-11 18:06

Inden du går i gang kan du skimme denne vejledning udi køb og salg af gamle plader

http://www.musiccollector.dk/dkinfo/QandA.asp#Prisvejledninger

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 16-02-11 18:41

Alt hvad der kommer er fortjeneste