/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
vil ikke sove
Fra : farmer-k
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 14-02-11 22:10

har en søn på 9mdr som ikke rigtig vil sove om aften. hvis man er heldig at han falder i søv ved 20-21 tiden kan han til tider vågne et par tiimer efter og vil bare ikke rigtig sove vidre før nogle timer efter, vi mener at han får det at spise han kan rumme. vi har snakket med sundhedsplejsken om at han skal fra flasken og have gråd for at mætte ham i længere tid, men syntes ikke det har hjulpet at han vil sove en god nattesøvn, og det har stået på et stykke tid nu efterhånden. Moren er lige startet på job igen efter barsel, og jeg går på skole og er kun hjemme i weekenden, kører engang imellem hjem midt på ugen hvis skolearbejdet/lektier tilllader det for at komme hjem til fam. og aflaste moren lidt. Er der nogen der kan komme med nogle forslag til hvad man kan gøre, for kan hører at det tager hårdt på os alle 3. på forhånd tak

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 14-02-11 22:25

Hej.

Har selv om pige på 2 og kan huske at hun begyndte at sove rigtigt igennem efter hun startede på grød, så tror i skal blive ved med grøden og mon så ikke det kommer!

Det skal lige siges at vi ikke lagde hende tidligt i seng, for netop at undgå hun vågner kl 4 og er frisk!

nok omkring 21-21.30 tiden.

Vi havde problemet med hun ikke ville sove om aftenen, men der skulle bare 3 dage til, hvor hun græd sig i søvn. Vi lagde hende tilbage på puden ca. hvert 15 min. indtil hun sov.

Herefter elskede hun sin seng.

Dette opgør har vi nu lavet 3 gange og det virker squ.

mvh
Peder

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-11 22:45

De fleste af den slags "problemer" er kun en overgang.

Det kan være hårdt mens det står på, men iflg. min erfaring er det kun en periode, og lige pludselig er problemet væk, uden at i har gjort noget.

Kommentar
Fra : farmer-k

Dato : 14-02-11 22:53

ok tak. vi prøver dette og vender tilbage med resultatet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-02-11 23:18

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 13

Almindelig høflighed herinde er at få afsluttet sine spørgsmål !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-11 23:18

Tjaaa, jeg tror nu mere det er de store omvæltninger der er sket på det sidste... vuggestue og du er væk hele ugen... ting der ikke kan ændres på men som kan påvirke sådan en lille størrelse.

Sover hun på eget værelse, så kan det måske hjælpe at hun får sin seng ind ved siden af din kone, (men kun for en kort periode, ellers bliver det en dårlig vane) men måske det kan hjælpe, indtil hun har blevet mere vant til vuggestuen, og har affundet sig med dine week-endbesøg

I skal fortsætte med grøden, mange giver også en flaske vælling senere på aftenen, det var måske også en mulighed at prøve det... (måske i mørket i soveværelset/hendes værelse) så hun ikke bliver en vågen sprællemand

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-11 00:07

Glæd jer over, at han ikke skriger, er gal sur og arrig.

Det tager tid for alle parter at finde en ny rytme. Sover han til middag i vuggestuen, skal han måske sove lidt kortere tid, - prøv at snakke med vuggestuen om hele situationen. Det er vigtigt og godt med et tæt samarbejde omkring jeres barn, og de vil helt sikkert gerne byde ind med nyttige input.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 20:58

Citat
Almindelig høflighed herinde er at få afsluttet sine spørgsmål !!!

Og ellers blive PIST på...af andre mindre flinke storbrugere/ i flok.

-------

En dråbe = bedøvende saftevand

Kan huske da jeg engang havde tandpine (6 år) der fik jeg et par dråber JOD m. alkohol/
om det tog smerterne? men effekten var rimelig god.

Kommentar
Fra : farmer-k

Dato : 15-02-11 23:25

det kan da godt være at det reationen for ham at der sker "nye ting" i hans hverdag, men det tager bstadig godt stadig hårdt på hende derhjemme at han ikke vil sove, han får grød og en flaske velling senere, men har åbenbart ikke hjulpet på det endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-11 23:36

Nogle børn er længere om at tilvænne sig end andre.... det skal nok blive bedre selv om det ser uoverskueligt ud lige nu..

Og selvfølgelig er det hårdt for din kone, starte op på job igen, barnet der græder og du er for det meste kun hjemme i week-enden.... håber i så kan få slappet af når du er hjemme

Hvordan går det med barnet i vuggestuen?? er han glad når han er der?? hvornår sover han??

Her kan du læse lidt om hvad et barn kan spise i 9-12 mdr alderen, måske han skal have noget andet end grød og vælling??

http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Baby-0-12-mdr.-/Kost-og-sundhed/God-mad-til-barnet-fra-9-12-mdr./e_36_940.page

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-02-11 18:56

Nu er det måske I skal tænke at det ikke kun er mad og søvn mere, som giver den rette stimulation.
Jeg vil fortsætte i den tråd, hvor Nordsted1 skriver, om I har talt med vuggestuens pædagoger.

Prøv at spørge ind til, - hvad der er sket i vuggestuen og hvordan I kan stimulere derhjemme uden at det tager overhånd- selvfølgelig.

Udover at skulle vænne sig til det nye med vuggestue osv. som kan give en del uro, så er der også brug for at indøve forskellige ritualer omkring sovetid, som måske kan være med til at give tryghed og ro.
Men tal med pædagogerne, hvordan I kan takle det bedst- så det hænger sammen med det der sker i løbet af dagen.

Kommentar
Fra : farmer-k

Dato : 16-02-11 19:38

til "piaskov" kan du uddybe det lidt??