/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forsikringstilbud
Fra : kondivand
Vist : 746 gange
50 point
Dato : 14-02-11 20:02

Jeg har lige været inde på tjenestetorvet.dk og udfylde nogle oplysninger, så jeg kan få sendt nogle forsikringstilbud fra udvalgte selskaber.

Et af spørgsmålene går på, hvormange skader man har haft de sidste 5 år. Jeg har haft en 3-4 stykker (helt almindelige), men har svaret nul, da jeg er interesseret i så billige forsikringer som mulige.

Har et forsikringsselskab, når de afgiver tilbud mulighed for at tjekke, hvormange skader man har haft i et tidligere selskab, og dermed sætte prisen derefter.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-02-11 20:14

Citat
Et af spørgsmålene går på, hvormange skader man har haft de sidste 5 år. Jeg har haft en 3-4 stykker (helt almindelige), men har svaret nul, da jeg er interesseret i så billige forsikringer som mulige.

Selvfølgelig findes oplysninger hos dine tidligere selskaber, hvis de er meldt. - Så hvorfor ikke være ærlig?

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 14-02-11 20:22

Selskaberne kan- og må ikke hente oplysninger om tidligere skader hos andre selskaber, men de må jeg gerne spørge dig selv, og så det jo op til din samvittighed at svarer :)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-02-11 20:24

Mig bekendt kan selskaberne checke om du har haft skader, men de gør det ikke normalt.
Men hvis du tegner en forsikring, får brug for den, og de derpå finder ud af at du har løjet for dem, kan de nægte at udbetale forsikringen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-11 20:28

Citat
Selvfølgelig findes oplysninger hos dine tidligere selskaber, hvis de er meldt. - Så hvorfor ikke være ærlig?

De samarbejder til gensidig fordel, bl.a. for at forhindre at folk blót skifter når de er steget kraftigt i præmie grundet skader, nogle oplever så at blive helt udelukket fra at tegne præmier.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-02-11 20:47

Husk på, at du skriver under på tro & love, så hvis det senere bliver opdaget at du har talt usandt, så bliver din forsikring opsagt pr. omgående, og du kan risikere at blive sigtet for dokumentfalsk.

Hvis det opdages i forbindelse med en skade, så har du for alvor et problem da forsikringen så ikke dækker.

En anden ting er, at med 3-4 skader på 5 år, skulle du måske overveje at tage lidt ekstra køreuddannelse

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 14-02-11 21:11

Citat
Har et forsikringsselskab, når de afgiver tilbud mulighed for at tjekke, hvormange skader man har haft i et tidligere selskab, og dermed sætte prisen derefter.

Ja, det har de mulighed for, gør det også, jeg ved nu ikke om det er for at beregne hvad du skal betale i forsikringspræmie, men de kan have interesse i hvor mange skader kunderne tidligere har haft og på det grundlag nægte folk at tegne forsikring hos dem, hvis prognoserne fortæller du er en "potentielt dyr kunde".

Så at lægge ud med at lyve sig skadefri er sikkert ikke nogen særlig god ide

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 15-02-11 09:43

Tak for svaret dova.