/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Udenlandsk kæreste. Bliver jeg nød til a~
Fra : tornadot
Vist : 458 gange
40 point
Dato : 14-05-03 11:30

Kære læser.
Jeg er lige kommet tilbage fra Brasilien hvor jeg har været i et par måneder.
Derned fandt jeg en kæreste som jeg helst ikke vil leve uden og jeg kunne godt tænke mig at få hentet hende til Danmark.
Jeg har så været ind på udlændinge styrrelsens hjemmeside og læst deres pjece om familiesammenføring og det viser sig at de fleste krav kan jeg overkomme såsom indtægt, har så mulighed for at få en større lejlighed osv pånær et par ting, jeg er 21 år gammel og vi har slet ikke boet sammen endnu, så jeg kan ikke dokumentere at vi har og dermed er vi ikke rigtig samlever.
Jeg har tænkt på at blive gift næste måned og til slutning af året prøve at se om vi kan få hende til at flytte herop.
Da hun har fast arbejde er jeg heller ikke hendes forsørger.
Det skal lige siges at jeg heller ikke er dansk statsborger men jeg har boet i landet i snart 13 år.
Jeg har hørt at det skulle være næsten umuligt for mit vedkommende at få hentet hende.
Jeg har også tænkt på at flytte tilbage til Brasilien men jeg har partnerskab i to virksomheder og er godt igang med at starte en tredje op her i Danmark.
Hvad skal jeg gøre?
Skal jeg vente til jeg er 25?
Skal jeg komme af med det jeg har her og flytte til Brasilien?
Skal jeg prøve og risiker at få afslag og dermed forværre situationen hvis hun skal besøge mig?
Skal jeg flytte virksomhederne til Sverige og prøve livet der?
Eller er der noget andet jeg kan gøre
Hilsen tornado

Kommentar
Fra : elha

Dato : 14-05-03 11:48

Hej Tornado.
Hun skal jo også være 25 år, og du er det jo slet ikke.
Det kan godt være, at hun har fast arbejde i Brasilien, men det har hun jo ikke i Danmark, så du er jo altså hendes forsørger.
Spis nu lige brød til og prøv med brevudveksling, samt besøg og så se om kærligheden varer ved.
Hvis.. så henvend dig til Udlændingestyrrelsen og forhør dig om dine rettigheder/pligter.

Kommentar
Fra : tornadot

Dato : 14-05-03 11:49

Hun er 28