/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Virus angreb
Fra : edison
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 08-02-11 16:51

Hej jeg har en bekent der har en pc, Når den starter op skifter skærmbilledet, og den skriver noget med advarsler om familie og dit og dat. og der er kommet en lås på proceslinien, og trykker man på den, skal man betale.
synes at jeg har læst om såden en virus, fornyligt....
er der nogle der har erfaringer med den, og hvordan man slipper af med den. Og ved godt at en format, er det nemmeste. men han har mange ting på den maskine han nødigt vil miste.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 17:02

Jeg synes din kammerat skal gå ind her

http://www.malwarecheck.dk/

Så får han gratis hjælp til at få renset sin maskine

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 08-02-11 17:12

Jeg kan varmt anbefale at skifte til ubuntu, når i har fået redet stumperne.
Os der køre ubuntu aner ikke hvad virus er for en størrelse.
Prøv at forestille dig at du er helt fri for at servicere dit regnedyr med antivirus dit og dat, for i stedet at bruge den til det den er beregnet til.
Blot en strøtanke.
Højris

Annuller spørgsmålet
Fra : edison

Dato : 08-04-11 19:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål