/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bensinpumpe i tank
Fra : kjalexandersen
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 06-02-11 19:44

Hej. Min el. bensinpumpe der er placeret i bensintanken virker ikke Pumpen modtager strøm.. Tømning af tanken for bensin for udtagning og udskiftning af pumpe , med efterfølgende risiko for utætheder er naturligvis den korrekte og besværlige løsning. Der er desværre kun tilgang til pumpen i tankens side, så meget bensin skal suges op. Men er det muligt at lade pumpen sidde og montere en ny udenfor tanken med efterfølgende problemfri kørsel, Bensinen skal jo trækkes gennem den defekte pumpe . Er der nogen der har erfaringer hermed, i så fald modtages seriøse indlæg med tak.
Bilen er en Opel Omega A 2,6 fra 1992.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-11 19:54

Der er umiddelbart ikke "gennemgang" i den oprindelige pumpe, så idéen med at suge igennem den gamle pumpe går ikke.

Derimod kan du nok med bedre held parkere bilen på skrå eller løfte den i den ene side, så den sideværts tilgang til pumpen ligger højest.
Det er nu engang det enkleste at anvende de rigtige stumper, da man alt for hurtigt kommer ud i mærkværdige problemer med ombygning og/eller modifikationer.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 06-02-11 21:43

Hvis du kan suge benzinen gennem den defekte pumpe, og det må jo kunne afgøres ved en forprøve
måske ved hævertsystemet, synes jeg det er en frisk måde at løse problemet på. Jeg tror ikke at nogen har prøvet det før, så der er nok ingen der kan hjælpe med erfaring. Jeg synes du skal klø på
med ideen og held og lykke med det.Den nye pumpe skal naturligvis være af samme type som de
biler der anvender elektrisk pumpe, jeg mener at huske de gamle morrisser brugte dem, men mon
ikke det er til at få fat i tilsvarende. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : kjalexandersen

Dato : 15-02-11 16:39

Tak for svaret Beestone.
Der er nok ikke andet at gøre end udskifte pumpen. Desværre skal resten af de 30 l bensin i tanken , den kan rumme 75 l, suges op, da jeg kun har fået en mindre del bensin ud ( retur slange løsnes) ved at løfte bilen grundet pumpens relativ høje placering på tankens side der vender i kørselsretningen. Det er ikke typisk tysk at lave noget så ugennemtænkt , i alt fald ved et sådan problem, MVH Kjalexandersen .