/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sony DVD optager
Fra : cobran
Vist : 1806 gange
40 point
Dato : 03-02-11 22:45

Hej.

Hvilken Sony DVD optager med harddisk kan anbefales?

Mvh Cobran

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-11 23:01

Sådan en: http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hx1020

Jeg har selv en Sony HD optager og den fungerer bare og er meget nem at betjene.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-02-11 11:19
Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-02-11 11:25

Men hvilke signal er der i dit hjem - yousee,kabel,satalit eller bare antenne ,jeg mener hvilket digitale signal er der,hvis ikke optagen kan klare det signal er pengene spilt synes jeg da du ikke kan lave optagelser af kaneler på dvd/harddisk optageren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-11 12:37

Jeg optager serier fra 5 og 3 og 3+ og jeg gider ikke reklamer. Derfor ser jeg aldrig serierne direkte, når de er optaget så kan jeg spole forbi reklamerne.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 05-02-11 11:29

Det skal helst være sort da alt mit andet tv udstyr er sort :)
Og har det ikke en betydning om det har den rigtige DVB tuner indbygget?
Jeg har nemlig stofa som kræver DVB-C tuner for at se digitalte kanaler ... skal optageren ikke også have den tuner indbygget for at optage digitale kanaler eller er jeg helt ved siden af hehe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 14:26

Du kan IKKE få en DVDoptager med digitaltuner....

Kun en Harddiskoptager.....

Men da du har Stofa, får du OGSÅ signalet analogt og sågar som web-tv.....

Så der er tonsvis af muligheder.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 15:09

nr.2 jeg viste har dvb-s til satelit
http://www.hoh.de/default.aspx?CF=preisvergleiche&CFID=soquero&TY=item&ST=1&IT=98579&CT=1586&tduid=29688802372ea2131dd5f2ae31fa7fb8
men analog er godt nok til dig så der er masser af muligheder til det f.eks
http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=9904&aid=124
til 216 euro + sendt har kun 160 gb
eller
http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=9905&aid=124
til 249 euro + sendt med 250 gb
men panasonic er bedre her f.eks

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 15:14

jeg faldt over denne SE HER NYHED:
http://www.hoh.de/default.aspx?CF=preisvergleiche&CFID=soquero&TY=item&ST=1&IT=126600&CT=1586&tduid=887f424b5ee71f120238ea6a4444be66
MED DVB-C SÅ DU KAN OPTAGE I DIGITTAL KVALITET SÅDAN

En sand geni modtagelse - det nye DIGA DVD-optager DMR-EX93C med integreret DVB-C, DVB-T og analog tuner kombination er fremragende til optagelse og afspilning kvalitet.

På 250 GB harddisk, vil op til 441 timer (EP-tilstand) eller på grund af en meget god encoder opbevares op til 221 timers optagelse i DVD-kvalitet (LP). Den super multi-format forarbejdningskapacitet på DMR-EX93C alle DVD-formater [DVD-RAM,-RW,-R,-R (DL), + RW, + R, + R (DL)] og spiller ud over disse formater, JPEG, MP3, WMA og DivX data.

Selv modtagelse af betalings-tv-tjenester er intet i vejen - takket være en CI / CI-Plus-interface, en valgfri CAM-modul og tilsvarende chipkort. DMR-EX93C skaleret hvert materiale på HDMI-interface med en maksimal HDTV-opløsning på 1080 linier (Full HD). Ideel til enhver fladskærm. USB-indgang kan du kopiere dine MP3/WMA-Musikinhalte, HD-JPEG-billeder eller MPEG2 film fra videokameraet også på harddisken eller spille.

Ud over disse formater kan også DivX filer afspilles. Desuden giver også SD-HC kort slot til at afspille dine MPEG2 og HD-JPEG. Sidstnævnte kan spilles selv i et lysbilledshow sat i musik. Den indbyggede "Jukebox" kan hurtigt og nemt dine musik-cd'er i 12-fold (6min.) kopihastighed i ukomprimeret LPCM kopi til harddisken. Det album, kunstner og titel er allerede gemt på forudinstallerede Gracenote ® databasen på

TIL 369 EURU MEN PENGENE VÆRD 250 GB

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 15:15

HAR KØBT SONY TIL MIG SELV OG PANASONIC TIL MIN MOR OG DERFOR anbefaler JEG PANASONIC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 15:35

Citat
DVD-Recorder mit DVB-C/T/analog Kombi-Tuner

Og IGEN disse salgstrick..... (eller UVIDENDE reklamefolk)

DVDrecorder med DVB tuner findes ikke (til det danske system) - det er misbrug af navnet

DVB tuneren er KUN til optagelse på Harddisk

mpeg4 signalet kan slet ikke læses af en DVD læser/optager/gengiver - det er et helt andet filsystem.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 16:09

http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/DVD+%26+Video/Diga+DVD-Recorder/DMR-EX93/%C3%9Cbersicht/4687064/index.html
MEN DET ER ET TYSK PRODUKT VIRKER DEN IKKE TIL DANMARK ???????????????????????????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 16:13

Første DVD-optager med DVB-C og CI-Plus
Tyskland & Østrig HomeTrykAlle beskeder017 / 2010 / april 2010 / Første DVD-optager med DVB-C og CI-Plus TrykTilbage til alle nyheder
Første DVD-optager med DVB-C og CI-PlusPanasonic DMR-EX93C kombinerer en DVD-optager med DVB-C/DVB-T og analog kombination tuner, super multi-format drev, 250 GB harddisk og multimedia-funktioner
Hamburg, april 2010 - Panasonic, leder i DVD-optagere, har lanceret DMR-EX93C før en ny DVD-disk kombination, der imponerer med omfattende funktioner, brugervenlighed og fremragende billedkvalitet. Som den første Panasonic optageren, giver det en integreret kombination tuner til DVB-T, DVB-C og analog kabel og er udstyret for stort set alle TV-modtagelse situationer. En CI / CI slot Plus også muliggør modtagelse af betalings-tv-programmer. Den er udstyret med en DMR-EX93C super multi-format drev til dvd'er og cd'er og en integreret 250 GB harddisk. SD / SDHC-kort slot og USB port til at sikre praktisk netværk med andre medier, musik jukebox funktionen afrunder fremragende funktionalitet.
Med Panasonic DMR-EX93C vil fortsætte sin lange tradition i DVD og video-optagere og præsenterer sin første DVD-disk kombination med integreret combi-tuner. Dette er den DMR-EX93C uden ekstra set-top-boks i stand til både digitalt jordbaseret tv (DVB-T) og analog og digital kabel-tv (DVB-C) at modtage. Den CI / CI Plus interface giver også en ekstra CA-modul (Conditional Access Module) og tilsvarende smart card adgang betalings-tv-kanaler.
Den super multi-format drev kan optage på DVD-RAM, DVD-RW,-R,-R (DL), + RW, + R, + R (DL) og er også i stand til alle standard DVD CD-formater samt JPEG, MP3, WMA og DivX data til at spille. Den indbyggede harddisk med en kapacitet på 250 GB er karakteriseret i EP-mode op til 441 timers tv på - nok til fravær af hans foretrukne tv-show ikke at gå glip af, selv for længe. Takket være overlegen signalbehandling EX93C sikre DMR allerede i LP-tilstand med 221 timers optagelse kapacitet, en horisontal opløsning på 500 linjer og så DVD-kvalitet. En indbygget opskalering til 1080p sikrer også, at konventionelle materialer med næsten-HD kvalitet er præsenteret. Gennem praktiske elektroniske program guide Timer programmering er valget af programmer og også en nem og intuitiv. Tak til "Pause Live TV" kan du holde pause i direkte tv på noget tidspunkt, baggrund og optage i en senere tid til at se. Med Quick Start-funktion, DMR-EX93C tilføjelse af et andet, der kører i, så ingen større udsendelse eller optagelse, der savnet. Den
HDMI-udgang overfører alle video og audio data digitalt og tab i forbindelse med fladskærms-tv. VIERA Link HDAVI 5 i den seneste udgave forenkler driften af optageren, hvor alle funktioner i tv kan styres med fjernbetjeningen. Den eneste forudsætning er forbindelsen via HDMI-kabel til kompatible VIERA TV.
Den nye DMR-EX93C overbevist en lang række medier: Ud over TV-optagelse, inspireret han som en digital foto album og en musik jukebox. CD'er på original kvalitet med 12x hastighed (ca. 6 minutter pr CD) vil blive kopieret til harddisken og er derfor altid i direkte adgang. Den høje kapacitet af Panasonic optageren kan således gemmes på 300 cd'er. Den integrerede Gracenote database, der kan opdateres når som helst, giver sange med titlen, kunstner og album, så fjerner den kedelige manuel indtastning af data. Omfattende søgefunktioner giver lynhurtig adgang til et ønsket titel.
Netværk med andre medier for at sikre godt tilgængelig på de frontmonterede SD / SDHC-kort slot og USB-indgang. For eksempel har hurtig og bekvem billeder taget med en Lumix kamera, der skal spilles på DMR-EX93C. Desuden vil HD-JPEG og MPEG-2 film på SD / SDHC-indgang kopieres til harddisken. USB-indgangen kan desuden MP3/WMA musikfiler, HD JPEG-billeder, og DivX-film set eller kopieres til harddisken.
DVD-optageren DMR-EX93C er udgangen af juni 2010 for 499 € i sølv (DMR-EX93CEGS) eller Sort (DMR-EX93CEGK) til rådighed.
Som af april 2010 med forbehold for ændringer uden varsel

Om Panasonic
Panasonic Corporation er en global leder inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til en bred vifte af kundebehov i bolig-, handels-og industrisektoren. Den Osaka, Japan-baserede gruppe opnået i det forløbne regnskabsår (sluttede den 31. marts 2009) rapporterede konsoliderede nettoomsætning på ¥ 7770000000000 / 78400 millioner dollars. Selskabets aktier er noteret på Tokyo, Osaka, Nagoya og New York: PC () børserne NYSE. For mere information om virksomheden og Panasonic brandet, kan du besøge http://www.panasonic.net .

Enhver offentliggørelse eller redaktionel omtale er vi glade for at modtage en kopi!
For mere information:
Panasonic Tyskland
en division af Panasonic Marketing Europe GmbH
Winsbergring 15
22525 Hamburg
Kontakt for Pressehenvendelser:
Michael Langbehn

Kontakt Formularer
Udskriv side
Anbefal
Hurtige linksKontakt Formularer
Pressemeddelelse Word
Pressemeddelelse PDF
ProdukterDMR-EX93
DVD-optager med DVB-C/T/analog Kombineret tuner
Produkt WatchDownloadsPanasonic_DIGA_DVD-Recorder_DMR-EX93C_S_silber.jpg

Download (JPG 3,3 MB)Panasonic_DIGA_DVD-Recorder_DMR-EX93C_K_schwarz.jpg

Download (JPG 3,4 MB) Sidst viste produkter: DVD-optager med DVB-C/T/analog Kombineret tuner DMR-EX93 Panasonic nyhedsbrevDin e-mail adresse Bestil katalogDownload kataloger og brochurer eller anmodning fra post
FRA
http://www.panasonic.de/html/de_DE/Presse/Alle+Meldungen/017+-+2010+-+April+2010+-+Erster+DVD-Recorder+mit+DVB-C+und+CI-Plus/4670661/index.html#anker_4670661

Panasonic Global
Om Panasonic
Kontakt & hotlines
Karriere
Copyright © 2011 Panasonic Tyskland, en division af Panasonic Marketing Europe GmbH Vilkår & privacy
Kolofon
Sitemap

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 16:17

dU KAN OSSE LEDE EFTER DEN HER WWW.DGS.DK
FINDES DEN FINDES DEN HER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 16:34

Det er en meget flot "google" oversættelse, men det ændrer IKKE på at du KUN kan optage digitalt på harddisken.....

Sikkert også derfor der også er analogtuner

1. Digitalkopiering er FORBUDT (derfor ville en DVD-DVB-optager aldrig blive godkendt)
2. DVD drev kan IKKE læse mpeg4 signalet (og derfor hverken gengive eller optage det)
3. Salgsmateriale "pakker" fakta ind så man virkelig skal vide det eller LÆSE alle data for at opdage "snyderiet" med at kalde det DVDoptager (den redder man så ved at kalde det DVD/HD-optager)

Når dette er sagt er maskinen udmærket og selvfølgelig kan man, som med alt andet, få programmer der kan konvertere den digitale optagelse til DVDer (næsten uden tab) - men det er en anden historie, og kræver under alle omstændigheder at det skal "gennem" en komputer......

Du ser eller læser heller ingen steder at man DIREKTE påstår den kan optage digitalsignalet på DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 16:51

Citat
Der DMR-EX93C speichert nicht den digitalen Datenstrom, sondern wandelt ihn in analoge Signale um, bevor er Bild und Ton wieder auf der Festplatte speichert.

Det gør den så ret UBRUGELIG

Ydermere er digituneren kun mpeg2

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-02-11 17:49

Jeps, skift til satellit tv og køb en Blu-ray optager med 2 tuner og ja den optager i Full-HD om det er lovligt eller ej

# Twin HD satellit-tuner med 500 GB harddisk
# Optagelse og afspilning af HDTV, Blu-ray og DVD-diske

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B260404/cid/4007/Panasonic_DMR_BS_885_EG_K_S%C3%A6t_1/

Tekniske specifikationer:

* Blu-ray optager
* Optagelsesmedier: BD-RE (DL), BD-R (DL), DVD-RAM, DVD-R (DL), DVD-RW, DVD + R (DL), DVD + RW
* Afspilningsformater: BD-ROM, BD-RE (DL), BD-R (DL), DVD, DVD-RAM, DVD-R (DL), DVD-RW, DivX, DVD + R (DL), DVD + RW, CD-R/RW, JPEG, MP3, AVCHD
* Optageformater: Video (MPEG4-AVC / H.264/MPEG2), Dolby Digital 2ch, LPCM, Dolby Digital 5,1, Dolby Digital Plus, Full HD optagelse i DR-mode
* TV-system: 2x DVB-S/S2
* 1080 / 24p output via HDMI

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-11 18:03

>>jegerher
http://www.hoh.de/default.aspx?CF=preisvergleiche&CFID=soquero&TY=item&ST=1&IT=124363&CT=9644&tduid=254d64d9d7edaf600a2cbe9d7353ef2e
ca 1300 kr billigere
men jeg kunne godt selv tænke mig den har canaldigital,skal nok spørge dem først om deres kort passer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 18:04

Citat
og ja den optager i Full-HD om det er lovligt eller ej

Ja - på harddisken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-11 19:02

Pana lavede en kort overgang en til det franske og engelske marked med S-tuner der skulle kunne klare det - den blev vist ret hurtigt fjernet fra markedet igen...

Det ville ikke undre om det er den

Du finder heller ikke nogen forhandlere bortset fra RedCoon som IKKE er dansk

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-02-11 11:03

Nej refi den kan også optage i Full-HD til DVD & Blu-ray
Og at bruge canaldigital kraver bare det rigtige CAM kort

PS. Nu skal det lige siges jeg ikke selv har denne, da jeg ser film ikke genudsendelser. Bruger selv DVB-T via en computer eller direkte "FreeToAir" (gratis er det jo aldrig i Danmark, først via Skatten så via media licensen), og film lejes efter behov (Man kan leje mange gode film for prisen som Viasat/CanalDigital/Boxer abonnement koster).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-11 11:14

Citat
Nej refi den kan også optage i Full-HD til DVD & Blu-ray

Jamen så må du jo lige vise/påpege hvor du VED det fra....

På blu-ray - måske

Bortset fra det, sender CaDi vel slet ikke i mpeg4

Og så er en s-tuner jo ikke meget værd andet end til det brug.....