/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Triax reciver fejl UBCA hvad er det
Fra : futze
Vist : 1761 gange
100 point
Dato : 29-01-11 10:14

Jeg har en Triax reciver 409A som laver udfald i lyd og billede temmelig tit.
Sinalstyrke og kvalitet er iorden efter Triax egen visning.
Talværdien for UBCA må ikke være for høj ifølge Triax.
Her har jeg set værdien over 100 og enkelte gange over 500.
Hvad betyder UBCA værdien.
Hvad betyder BER: værdien
Hvad betyder UBC: værdien
Disse enheder vises i Triaxen under signalvisning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-11 10:38

Mandagsmodtager - få den byttet....

Kan også skyldes "dårligt" antennemateriale....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-11 17:09

Triax TD-H 409 Rigtig mange fejlsituationer i den digitale verden resulterer i pixeleret billede. Signalstyrken skal være mindst så signalstyrke bjælken er ¾ af max …. på alle kanaler, og det er vigtigt at sikre at dette niveau er til stede på netop den kanal hvor problemet ses. Mange nye programmer sendes på de høje kanaler og ikke alle antenner/installationer klarer dette lige godt.

Gå i meny. Gå i indstillinger Gå i Kanalsøgning Gå i signalmodtagelse,
Her kan i se signalstyrke den skal være 3/4
Her kan i se signalkvalitet den skal være 3/4
Ber ? – 8. UBC O UBCA O
Ber tal så lavt som mulig – 8.
Tips.: Er signalet for lavt, skal antenne forholdene forbedres, juster antenne, større antenne, forstærker.
Er signalet for højt, juster antenne så den giver mindre signal.

Hilsen

Triax.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 30-01-11 07:54

Signalet i de to bjælkerer er.
Bjælkerne på DR programmerne og TV 2 er følgende.
Signalstyrken er rød og ca 3/4 er fyldt ud i bjælken.
Signalkvaliteten er grøn og er næsten fyldt helt ud. 95%
BER: tallet svinger op til over 1000 -8
UBC: er altid 0
UBCA: er som regel over 0 og har jeg her set værdien på 513

ER det antenneforholdene eller er det Triaxen der har problemet.
Hilsen
KH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-11 09:23

Citat
ER det antenneforholdene eller er det Triaxen der har problemet.

Det har vi jo ingen mulighed for at afgøre/se...

Selvom signalstyrke osv. er OK, er der jo ingen der siger den ikke kan have "udfald".....

Så hvis du selv mener antennematerialet er tip top, er der gode chancer for det er modtageren der får udfald....

Kommentar
Fra : rotw