/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
MP3/MP4 afspiller med DRM 10 - hvilken?
Fra : ingelein
Vist : 2742 gange
100 point
Dato : 25-01-11 19:49

Hej
Min Medion multimedieafspiller er gået i "krise" og kan ikke afspille mine downloadede lydbøger.

Nu var den ikke dyrere end knap 300 kr, så jeg vil købe en anden, som skal kunne stoppe og gentage derfra hvortil man har lyttet.

Det kunne min Medion ikke. Jeg var nødt til at huske, hvor langt - kapitel -afspillede ´minutter - jeg var kommet. Det var lidt træls, men til at leve med.

Jeg har googlet men ikke fundet noget. En Afspiller med 4 GB er fint til mit behov.

Mange har jo sådan en, hvilken kan anbefales - hvis vi holder os under 1000 kr.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-11 20:08

Hej ingelein - da vi var til julemarked i Berlin, købte vi en Grundig MPixx 1200 til EU 39,- og den har indbygget 2 GB og der kan indættes et Micro-SDHC (up to 8 GB) i den.

Se beskrivelse: http://www.grundig.de/nc/en/produkte/audio/personal-media-player/mpixx-1200-fm2gb.html

Den har mange muligheder:
Citat
?Supports MP3, WMA, WAV, JPEG and BMP formats
?MPEG via MTV transcoding software (provided) 1.8" TFT display
?65,000 colours
?2 GB flash memory
?Micro SDHC card reader (up to 8 GB)
?File navigation
?ID3 tag, lyrics and resume function for audio books
?Mini USB 2.0 full speed
?VHF radio

Vi er udemærket tilfreds med den, og hvis du ikke skal til Tyskland - kan den f.eks. købes her:
http://www.pricerunner.dk/pl/11-1153313/MP3-afspillere/Grundig-MPixx-1200-FM-2GB-Black-Sammenlign-Priser

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-01-11 20:16

Hej IBM760
Tak for svaret - men jeg savner oplysningen vedr. DRM10 uden denne Digital Rights Management kan jeg ikke synchronisere lydbogen fra Win Mediaplayer 11 til afspilleren. Det er her der er noget i UDU' med den Medion jeg har. (Den har DRM10).

39 Euro - det var dog en billig pris. Vi kommer jævnligt til Flensborg - eller kan i hvert tilfælde købe på nettet og få sendt til Flensborg.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-11 20:30

Jeg må erkende - jeg ved ikke hvad DRM10 er. - Det noget med sikkerhed, når man henter lydbøger på biblioteket?

Indtil videre har vi kun lydbøgerne fra P4, samt nogle forskellige sprogkurser liggende på spilleren.

Vi købte den hos Media Markt i Berlin, og på Grundigs side ser det ud til, at de 39 EUR er normal prisen. - Men hos CDON.CON er de også til en rimelig pris 339,- + 29 i fragt = 368,-

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-01-11 21:00

Hej IBM760

Ja, det er en speciel licens man downloader med lydbogen. Bibliotekerne betaler 25 kr for hver licens man downloader sammen med en bog. Derfor er det kun muligt at låne 5 lydbøger per måned. Det er op til de enkelte biblioteker, hvad de vil "ofre" på hver låner.

Det er DRM (Digital Rights Management) som lægger sig til lydbogens WMA filer - og efter 30 dage forsvinder licens og bog fra ens PC.

Har du et link til P4 - måske kunne jeg prøve om jeg kan downloade til den gamle afspiller når der ikke er licens.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-11 21:01

Hvad med sådan en her: http://dk.creative.com/products/product.asp?category=948&subcategory=958&product=15306&nav=0&listby=

den er ikke god til video (lille skærm) men lyden er fremragende

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-11 21:17

Jeg tror ikke, at P4's lydbøger kan downloades mere.

Som sagt - jeg kender ikke noget til DRM10. Men når man har downloadet licensen, kan lydbogen så ikke afspilles via Media Player, og i den forbindelse ændres til MP3.

Alle de filer som vi har på vores afspiller er i MP3 format - jeg mener også, at det fylder noget mindre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-11 21:30

forøvrigt så kan jeg se at dette link med gratis lydbøger stadig virker:
http://www.lydbog.com/

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 25-01-11 21:42

Hej Ingelein.
Jeg har min lille hund til at hjælpe med at skrive, så der kommer sikkert nigle underlige tastetryksresultater.
Giv dig selv et skatkammer.
Gå ind på DR.dk
Øverst, lidt til højre er et søgefelt.
Skriv f. eks. LYDBOG
Bes'g jævnligt siden. Der er tit nye "tilbud".
God fornøjelse.
VH
Leif

PD. På f. eks www.ashampoo.dk kan du få en 30-dages prøveversion af program, der kan konvertere fra et lydfiormat til et andet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-01-11 22:12

Hej EXTERMINATOR
Tak for linket - det kendte jeg godt. Det kan desværre overhovedet ikke sammenlignes med de lydbøger, som man kan downloade via
www.netlydbog.dk

Her er bøgerne indlæst af professionelle indlæsere - skuespillere osv. Alle er udvalgt til at lægge stemmer til fordi de har gode stemmer og forstår at læse op. Nogle ændrer også på stemmeføringen og giver de forskellige personer andre stemmer. Det er jeg ikke så vild med - det bliver lidt "radioteater" og hørespilsagtigt. Jeg har helt klart også mine yndlingsoplæsere, som har behagelige stemmer. Blandt andet skal man synes om oplæserens stemme, når man hører f. eks. "Jordens søjler" af Ken Follett.

Jeg bruger lydbøger som akkompagnement til strik og til at sove ind på....... Så må jeg jo bare tage det kritiske kapitel een gang til .

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-11 22:28

OK, hvis de lånes på biblioteker koster det ikke noget for dig, men som du selv skriver koster det kr. 25,- som Bibioteket skal betale.

For et par uger siden så jeg, at de havde et pænt udvalg at lydbøger i Kvikly i Roskilde og der var rimeligt mange lydbøger på tilbud til omkring kr. 50,- så sammenlignet med kr. 25,- i licens, synes jeg det var et fornuftigt tilbud - men det er selvfølgelig en anden konto beløbet skal trækkes på

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 27-01-11 10:18

Philips Go Gear Muse ,16 GB,1338 kr.
Sony MWZ-E445, 16GB, 668 kr.
Oplysningerne har jeg fra bladet Tænk,december 2010.