/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Vådrumsmembran..
Fra : sørenes
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 25-01-11 11:19

Hej, jeg har indervægge af cement-sten og gulve af beton i mit badeværelse.. Som jeg forstår diverse reglementer og anvisninger, så skal jeg have membran på væggene og 10 cm ud på gulvet i brusenichen, inden jeg monterer fliser..

Er det rigtigt forstået?

Jeg behøver ikke at få forklaret hvad jeg bør gøre og kunne gøre, jeg skal bare høre, om jeg har forstået lovgivningen på området ret..

På forhånd tak, mvh. Søren.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-01-11 11:52
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-01-11 13:05

Fejl. Hele gulvet skal have og vådrumszoner også på væggen, - overgang mellem gulv/væg skal have en fiber- eller anden membran, da ikke der skal opstå revne.
Se dette produktblad:
http://www.alfix.dk/files/pdf/pdf_printfiler_dk/vaadrumsbrochure_dk_0610.pdf

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-01-11 07:40

alle steder hvor der er beklædt med fliser skal der være vådrumsmemban. og væggene i brusenichen skal også have. husk at få det lavet rigtigt i gulvafløbet. det er et meget kritisk punkt.

Kommentar
Fra : dværgen

Dato : 27-02-11 22:17

hejsa du er vist lidt galt på den hele gulvet skal have hvis der er rist i gulvet ellers er det kun gulvet inde i brusekabinen som er nødvendigt at tage.
du skal køre 10 cm op af væggene når du giver vådrums på gulvet og husk net i alle hjørner, i brusekabinen skal hele kabinen have hele gulvet og væggene op i 230cm eller til lofthøjde.
og hvis der ikke er vægge som skærmer af skal du også køre vådrumsmembranen 50cm længere ud på væggen fra brusekabinen.
håber du forstår hvad jeg mener ellers så gå ind på lip`s hjemmesiden der burde du nemt kunne finde noget om det.

held og lykke.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-02-11 22:43

Vær venlig at læse side 3 i mit link.
Gulv er altid vådzone, -og det er hvad jeg har udført i mange år, i mit virke.