/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Afbryder til en motor
Fra : TobiasT
Vist : 285 gange
20 point
Dato : 23-01-11 21:37

Skal bruge en afbryder der kan starte, stoppe og reversere en motor.

I Positionen Frem, skal den kunne holde sig selv. I positionen Bak skal man holde den inde hvorefter den stopper når man slipper. Har tænkt på en drejeafbryder. Er det muligt at lave uden at skulle,
til at lave alt muligt med styre strøm og kontaktorer osv.?

)I så fald. Hvor kan jeg købe sådan en?

Den skal bruges til en kværn i et fyr.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/KL115668.jpg Et billede der illustrere afbryderen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-11 22:08

Hejsa

Ja til dig første - det er der formentlige ikke de store problemer i.

Komponenter kan de lokale installatør skaffe fra dag til dag... Han kan også forbinde den så det bliver lovligt.

vh Ben

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-11 08:58

som skrevet din lokale el-ins. eller http://www.electrocare.dk/index.php?pid=8

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 27-01-11 18:35

Måske du kan finde en her og er lige ved at tro at du også kan handle der......

http://www.thiim.com/TradePoint141/TradePoint/b2c/ui/catalog/ItemsCategory.aspx?CategoryKey=319

Bassebo....

Kommentar
Fra : TobiasT

Dato : 28-01-11 08:38

Fandt ud af det var en 3 faset motor. Så skal man vel over i en lettere avanceret (DYR) kontakt. Så tror jeg bygger en styring op. Nogle steder man kan købe alle relæer og slutte / bryde kontakter.?

Tak for svarene alle

Kommentar
Fra : TobiasT

Dato : 28-01-11 08:39

By the way. Tak for linket bassebo

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 28-01-11 15:59

Husk at lukke og slukke tråden her.......

Annuller spørgsmålet
Fra : TobiasT

Dato : 31-01-11 11:42

Har fundet svaret