/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvis man bliver gravid ved et uheld
Fra : Betty Boop
Vist : 1023 gange
300 point
Dato : 16-01-11 18:19

Min veninde og jeg sidder og snakker om, hvis man bliver gravid ved et uheld.

1. hvis man ikke fortæller hvem der er far til barnet, hvilken konsekvens for det ? ( ud over at barnet ikke ved hvem dens far er )

2. kan man senere få den biologiske far skrevet på som far, hvis man ikke oplyste det fra starten af og kommer han til at betale børnepenge fra barnet blev født eller fra det tidspunkt han bliver gjort opmærksom på han rent faktisk er far til barnet ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-11 19:04

en gang ævl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 19:18

Men tænk på barnet om nogen tid, det skal leve uden at vide hvor det kommer fra. Der et tankeløst at tænke sådan. At blive gravid ved et yheld, er det så ved en voldtægt, for ellers ved man vel godt hvad man har lavet og hvis ikke der er nogen der må vide det, så har man jo været på grisestien.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-11 19:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-11 19:50

Hvorfor stille det samme spørgsmål IGEN

Du har lige fået et svar du HAR accepteret

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 16-01-11 19:57

Hvis man bliver gravid ved et uheld. Med den ukendte soldat. Hvad så

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-01-11 21:02

Citat
Hvorfor stille det samme spørgsmål IGEN

Jamen,nu er den anden gang,hun er gravid ved et uheld.

Er det held i uheld...... eller omvendt.........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-01-11 21:05

Hvis faderen reelt er ukendt, så kan man jo ikke fortælle hans navn til nogen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-11 21:14
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-11 22:56

Citat
1. hvis man ikke fortæller hvem der er far til barnet, hvilken konsekvens for det ? ( ud over at barnet ikke ved hvem dens far er )

Det har man pligt til at oplyse og konsekvensen er, at hvis man nægtet f-Å-r man en bøde

Citat
2. kan man senere få den biologiske far skrevet på som far, hvis man ikke oplyste det fra starten af og kommer han til at betale børnepenge fra barnet blev født eller fra det tidspunkt han bliver gjort opmærksom på han rent faktisk er far til barnet ?

Man kan ikke senere bare sådan få skrevet faderen på, det kræver selvfølgelig , at der skal rejses en ny faderskabssag, og enten at faderen vedkender sig faderskabet frivilligt ..eller at han stævnes i en sag for at få konstateret om han er faderen, såfremt han ikke vil erkende det.og nej, han kommer ikke til at betale børnebidrag tidligere end fra den dato han vedkender sig faderskabet..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-11 23:01

Citat
og nej, han kommer ikke til at betale børnebidrag tidligere end fra den dato han vedkender sig faderskabet..

Og det vil så sige, at når faderen ikke har været der til at betale, så er det kommunen der gør det.

Det er så op til dem om de vil udtage stævning mod faderen og kradse pengene ind igen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-01-11 06:39

Citat
Og det vil så sige, at når faderen ikke har været der til at betale, så er det kommunen der gør det.

Når det er kommunen der betaler børnepengene har man ikke mulighed for at søge om konfirmationsbidrag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-11 11:33

Det er da rigtig fedt.....lad faderen være ukendt for barnet, indtil der er økonomisk vinding i udsigt.