/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvis man bliver gravid ved et uheld
Fra : ans
Vist : 1501 gange
90 point
Dato : 16-01-11 17:28

Nordsted1
Modtaget 310 point
Dato : 16-01-11 10:21

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har lige læst dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg153032.aspx

Det accepterede svar er følgende:

"Du vil blive bedt om at oplyse navnet på barnets far, men der sker dig ikke noget, hvis du ikke oplyser det - faktisk er der en del piger der ikke ved hvem barnets far er, da det har været en engangs "forseelse" efter en tur i byen

Du kan altid senere oplyse hvem han er, det vil så også kræve en test fra far'ens side, for at bevise at det vitterligt er ham

Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn"

Citat
Du vil blive bedt om at oplyse navnet på barnets far, men der sker dig ikke noget, hvis du ikke oplyser det - faktisk er der en del piger der ikke ved hvem barnets far er, da det har været en engangs "forseelse" efter en tur i byen

Det har da tidligere været sådan, at moderen fik en bøde. Hvis hun ikke kunne betale .... ja så var det en tur bag tremmer svarende til bødens størrelse.

Citat
Du kan altid senere oplyse hvem han er, det vil så også kræve en test fra far'ens side, for at bevise at det vitterligt er ham

Ja.

Men her bliver der skrevet

Citat
Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn"

Hvor står det ??????

Hvis moderen ikke vil oplyse navnet på barnets far, så er det hendes ansvar.
Desuden skal hun først oplyse navnet på faderen, når barnet er født.

Det kan da ikke være rigtigt, at en mor, der ikke vil oplyse navnet på barnets far pludselig kan blive dømt med tilbagevirkende kraft ????

Måske er jeg galt på den, men jeg ønsker dokumentation for, at det accepterede svar er rigtigt.

Hvis Nordsted1 ikke kan, så er der måske en anden, der kan.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-01-11 17:55

Kan godt se jeg har været lige hurtig nok til at accepterede svar, ved ikke om jeg må oprette samme spørgsmål igen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-11 18:15

Her på sitet er der ingen regler! Du kan spørge så tit og så åndsvagt du lyster (prøv at søge på Peter Theisen). Du kan svare så lamt du lyster (prøv at søge på Teil, Transor osv). Du kan gengive Googlerier som du lyster (prøv at søge på Nordsted, Sunovich)......

Altså ingen regler, men du bør ikke hedde Jørn. Det er vist nærmest den eneste regel!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-11 18:33

Betty Boop

Annuller dit spørgsmål .... svaret kommer måske i mit spørgsmål.

Der er ingen regler på kandu og det uanset, hvad man hedder.

Man kan svare uanset google-søgning eller ej, men der er altid brugere, der "lyder" mere overbevisende end andre ... det bliver de brugere belønnet for

Jeg tror, der bliver sparet sammen til pensionen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-11 19:18

reglerne må vel findes hos statsforvaltningen
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4731

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-11 19:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-11 20:40

Citat
Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn"

Svaret er faktuelt forkert....

Det er korrekt at det offentlige har regreskrav hvis faderen findes senere....

men der er altså en forældelsesfrist på 10 år.....

Så venter du til barnet er 28 vil beløbet aldrig skulle tilbagebetales - heller ikke af "faderen"......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-11 20:42

uddrag af loven

Citat
§ 18. Når et bidrag udbetales forskudsvis, indtræder det offentlige i retten til at indkræve bidraget. Det offentliges ret hertil forældes efter forældelsesloven, dog er forældelsesfristen 10 år.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-11 20:56

Citat
Her på sitet er der ingen regler! Du kan spørge så tit og så åndsvagt du lyster (prøv at søge på Peter Theisen). Du kan svare så lamt du lyster (prøv at søge på Teil, Transor osv). Du kan gengive Googlerier som du lyster (prøv at søge på Nordsted, Sunovich)......

Altså ingen regler, men du bør ikke hedde Jørn. Det er vist nærmest den eneste regel!

Jeg troede idioten her var på efterløn med depression p.g.a. tonen på kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-11 20:58

refi

Jeg vil godt have et svar på om dette er korrekt

Citat
Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn"

hvis barnets mor selv har tilbageholdt oplysninger om navnet på barnets far.

Hvor står det at en mor, der pludselig husker navnet på barnets far, og på dette grundlag kan få en "far" dømt til at betale med tilbagevirkende kraft ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-11 21:11

Citat
og på dette grundlag kan få en "far" dømt til at betale med tilbagevirkende kraft ????

Der er jo ikke tale om at få ham "dømt" - det er han reelt allerede som "ukendt"....

Der er tale om at det offentlige kan kræve "udlagte" beløb tilbagebetalt - dog er der en forældelsesfrist på de 10 år.

Moderen kan så tiltales for at have udeladt oplysninger - men det er en politisag....

Men du kan jo læse loven og selv fortolke den....

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=125151

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-11 21:41

Narj da Teil. Nogen skal jo holde dig i ørerne og beskytte nye kandu'er mod dit fuldkommen latterlige og meningsløse vrøvl!

Har du fået slettet alle dine dobbeltprofiler så du ikke kan sidde og lalre med dig selv længere, din idiot?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-01-11 21:44

   brorteil (Blacklistet af kandu.dk)
   achton (Blacklistet af kandu.dk)

nårhhhh ja, så mangler vi kun at få hovedmanden (M/K) smidt ud!

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 17-01-11 17:37

Altid rart med tilsyneladende god saglig erfaring til spørgsmålene.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-11 18:44

De eneste "bevingede" ord,jeg kan komme på,med hensyn til faderskabssager er:

Det bødes der for i mange år,
som var en stakket glæde.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-11 18:49

1 minuts nydelse - 18 års fortrydelse

Annuller spørgsmålet
Fra : ans

Dato : 15-03-11 16:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål