/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke sende/modtage sms
Fra : Claus999
Vist : 1173 gange
100 point
Dato : 09-01-11 17:12

Hej.

Jeg har netop købt mig en Nokia mobiltelefon med abonnment hos TDC.

Dog kan jeg hverken sende eller modtage sms beskeder.

Kan det have noget at gøre med, at jeg har hemmeligt nummer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 17:15

Du skal hente en gprs opsætning hos TDC, det er gratis:
http://fly.tdc.dk/element.php?dogtag=ngto_fly_tjenester_opsaetning

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 09-01-11 17:24

Det hjalp umiddelbart ikke.
For når jeg prøver at hente opsætningen, skal jeg modtage en sms med en kode, men idet jeg ikke kan modtage sms, modtager jeg ikke denne?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-11 17:26

Med hemmeligt nummer er sms udelukket at sende, men du burde kune modtage

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-11 17:27

Hvis du har købt telefonen i dag skal du også regne med, at der kan gå op til 24 timer før dit numer er registreret hele vejen igennem systemet, og derfor kan der være problemer med nogle funktioner

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-11 17:32

Har du ikke et andet simkort du kan prøve at sætte i? Hvis ja, så prøv det hvis ikke så lån et andet simkort og se om det virker!

Man kan sagtens sende sms når man har hemmeligt nummer, min datter er nødt til at have hemmeligt nummer og hun sender MANGE sms'er.

Clou

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-11 17:35

Clou

Der er forskel på hemmeligt nummer og udeladt nummer

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-11 17:44

@Kortoververden - OK - så lærte jeg også nyt i dag min datter har blot fortalt os at hun har hemmeligt nummer.

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 17:50

Udeladt nummer er ikke udeladt når der sendes sms, kun når der foretages opkald er nummeret udeladt, med hemmelig nummer kan du ikke sende sms men som Kortoververden skriver så burde du kunne modtage sms

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-11 18:07

Udeladt betyder som sådan ikke at det er udeladt for modtageren af opkald/sms, det betyder at det er udeladt fra søgetjenester, du kan altså ikek få nummeret oplyst på 118 eller tilsvarende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-11 21:24

SMS opsætning - hvad er nummeret til beskedcentralen?
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/mobilitet/faq.php?id=11762

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 11-01-11 17:17

Hej. Selv om man har hemmeligt nr kan man godt sende sms, man skal bare være opmærksom på at nummeret vises. Har altid selv haft udeladt nr og kunne sende sms uden problemer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-01-11 17:21

ilgp

Igen. Der er forskel på udeladt og hemmeligt

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 11-01-11 17:43

Hej. Ja det ved jeg godt, har haft begge dele. Ved hemmeligt kommer man i telefonbogen hvor der står hemmeligt der hvor nummeret skulle have stået.
Ved udeladt kommer der slet ingenting til at stå.