/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Pigsko.
Fra : jøjø
Vist : 1643 gange
200 point
Dato : 06-01-11 22:52

Har nogen her erfaringer med pigsko eller snekæder til sko?

De skal helst fungere godt mod at glide i både is og sne/snesjap.

Hvor købes de og hvad koster de?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-11 22:54

Smagte klejerne godt

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 06-01-11 22:55

???

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-01-11 23:01

det ku jeg osse godt bruge. de skulle være ret effektive, men hvorfor man ikke ser reklamer for dem, er ikke godt at vide - eller rettere - det ville være godt at vide.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 06-01-11 23:13

FDM sælger nogle http://netbutik.fdm.dk/snesko-ezyshoes-snekaeder-til-sko-4.html
Pris. 149,-

og der er umiddelbart mange muligheder på nettet iflg. google

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=823&q=snek%C3%A6der+til+sko&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=snek%C3%A6der+til&gs_rfai=&fp=674eace0925348d8

Men umiddelbart sælges de primært på nettet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-11 23:16

Dem fra FDM, er den samme type som JP fortæller at skraldemænd benytter:

http://jp.dk/indland/trafik/article2276072.ece

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-01-11 23:19

Pig + sko

Citat
pig [Zpig] sb. -gen, -ge, -gene 1. en lang, tynd og spids vækst der vokser på huden af visse dyr, og som bruges fx til selvforsvar ¯ hunden stak sin snude på pindsvinets pigge ¯ pighaj · pigrotte 2. en lang, spids metalgenstand ¯ der var pigge på muren så man ikke kunne kravle over ¯ pigtråd AFLEDNING: pigget adj. - , piggede ETYMOLOGI: af fællesnordisk *pigg, *pik ¯ fællesgermansk *pika- 'spids genstand, spyd' (besl.m. pik)

+
sko1 [ZsgoO] sb. -en, sko, -ene o et stykke fodbeklædning med overdel af læder el. stof og med sål af læder, gummi el. et syntetisk materiale og eventuelt hæl = SLÆBER ¯ højhælede sko · pudse sko ¯ skobørste · skocreme · skosål ¯ damesko · herresko · laksko · løbesko · sivsko · slangeskindssko · tennissko · træsko · gå i for små sko være snæversynet · kridte skoene samle mod og åndsnærværelse til at gøre et el. andet ¯ så gælder det om at kridte skoene og stå fast · skal vi så se at kridte skoene, vi kan jo ikke vente her hele dagen · skyde ng ngt i skoene pådutte nogen en mening som vedkommende ikke selv har givet udtryk for ¯ den opfattelse må du ikke skyde mig i skoene · være i nogens sko være i nogens sted ORDSPROG: den ved bedst hvor skoen trykker, som har den på den som selv befinder sig i en bestemt situation, ved også mest om den ¯ han arbejder der, så han ved hvor skoen trykker ETYMOLOGI: af fællesgermansk *sk@u´a-, egl. 'dækkende (skind)'

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-11 00:01
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-11 00:08
Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-01-11 06:35

Har for 2 uger siden købt hos Spejder sport "Citytrack anti skrid" 169 kr, men jeg kan ikke finde dem på hjemmesiden mere. Nemme at trække af og på og står godt fast.

same importeret

http://www.custysmusic.com/pid-463-info.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-11 07:14

Jeg har en mor der er ved at være godt oppe i årene... hun har dårlige hofter og knæ, og

tør af den årsag ikke bevæge sig ud i dette glatte fører.

Jeg har købt hende et par pigsåler.... der findes flere modeller, jeg kan ikke huske hvad de hed, og det

står heller ikke på bonnen men jeg tror det var disse

http://sporto.dk/sportsudstyr-36/pigsaaler-15920.html?q=pigs%C3%A5l&gclid=COvK-5e7p6YCFcKIDgodgigx2Q

Hun siger de er gode, men de var meget svære at få på skoene, selv om størrelsen strækker sig fra

36 til 41 og hun bruger kun 37.

Det er ret nyt at hun har fået dem (forleden dag) så hun har ikke fået prøvet dem så meget, men hun

siger at hun tror de kan ødelægge gulvene i div. forretninger, så der kan hun nok ikke have dem på,

og de er ikke lige til at få af da de er så stramme..... men nu kan hun da komme ud og gå lidt igen

Der var udsolgt da jeg ville købe dem, men sportforretningerne får dem hjem når man bestiller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-11 17:42

Min mor har lige sendt mig en sms og fortalt, at hun føler sig helt tryg ved at gå med sine nye

"pigsko"

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-01-11 18:12

http://www.xxl.no/sko/skotilbehoer/brodder-og-pigger/kalix-isbrodd-1040644

Den her model har jeg altid et par af i lommen-De er helt suveræne til is ,og er enkle at tage af og på.
Jeg ved at det link er til en norsk butik men de kan nok fås i DK også.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 21-01-11 21:49

Tak for alle svarene.

Jeg købte nogle pigsko hos "Skisport" til kr. 49 - et af de få steder, hvor man ikke skulle på venteliste.
De har fungeret udmærket, og har både pigge og kæder.

Til næste år vil jeg nok anskaffe nogle "EzyShoes" som Ældresagen omtaler, og som nogle skraldemænd foretrækker.
Kan købes hos FDM eller DBU blandt andre.

Men nu er det jo snart forår, så pigskoene er lagt på hylden for denne gang.