/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvordan faar man vejsalt af tæppe
Fra : engparken
Vist : 1937 gange
300 point
Dato : 28-12-10 12:52

hvordan faar man vejsalt af et tæppe,tæppet er sort men der er kommet skjolder paa det som jo er hvide.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-12-10 12:57

Det kan vaskes ud med rent vand.

Helt perfekt med en vandstøvsuger.

Alternertivt gør man det sjloldede vådt og bruger tøre rene klude til at suge vandet op igen.

Man kan også gør det vådt tørre så godt kan kan og så suge resten af vandet op med kartoffelmel - som herefter fjernes med støvsugeren.

vh Ben

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-12-10 13:11

Der findes renseapparater, der suger vand op. Man kan låne eller købe små håndholdte apparater, du kan også låne en tæpperensemaskine. Gennemblød tæppet med vand og brug apparatet, gør det flere gange indtil der ikke er noget salt i tæppet.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-10 15:04

Du skal blande lige dele vand og eddike - hæld det på en sprayflaske og vent 15 min. Og ellers gøre som Benjamin.Hansen skriver. Suge det op med tørre klude, efterfølgende.

gentag behandlingen efter behov.

Du kan også købe det man renser bilsæder med og følge anvisningen.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 28-12-10 17:38

Tak for svaret smuller54.