/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bjælkehuse??????????????????????????????
Fra : 3773
Vist : 3644 gange
250 point
Dato : 12-05-03 13:59

Gode/dårlige erfaringer med bjælkehuse efterlyses. Gerne +/- ved de forskellige byggefirmaer der laver bjælkehuse.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-05-03 14:02

Tror der er noget om den slags på www.bygogbolig.dk

det er da et besøg værd lige at runde den side....

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-05-03 14:03
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-03 14:07

Er mere interesseret i folks personlige erfaringer, end reklametekster

Accepteret svar
Fra : karsten.k

Modtaget 260 point
Dato : 12-05-03 14:14

+ er meget energi venlig
- Giver sig meget i hjørner, og ved vinduer
Skovbohuset a/s har jeg hørt meget godt om, både pris og kvalitet

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-05-03 14:16

Hej - det er osse forståeligt nok - det giver trods alt det bedste billede - disse links kan du jo så bruge når du har fået en masse selvoplevede historier om bjælkehuse.

Så er det jo nemt lige at gå ind og læse mere professionelt om fordele og ulemper ved bjælkehuse.

Hilsner fra Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-03 14:20

Bor du selv i træhus Karsten?

Kommentar
Fra : karsten.k

Dato : 12-05-03 14:25

Nej, men jeg har nogle venner der gør

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-03 14:27

Okay Karsten, og der er i det store hele tilfredse? Har de købt eller selv bygget? Medbyg, selvbyg........?

Kommentar
Fra : karsten.k

Dato : 12-05-03 14:32

Det var medbyg, de havde skovbo til at lave alt udvendigt, og så har de selv lavet resten
Og de er meget tilfredse

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 12-05-03 14:52

hej 3773

nu ved jeg ikke hvor du kommer fra men i middelfart på fyn ligger der et stort boligudstillingsmarked hvor de har stor set alt hvad man kan komme i nærheden af med boliger og indretning - altså udstilling.. jeg var ovre at kigge på det for knap en måned siden og der var de ved at bygge sådan et bjælkehus.

medmindre at du selvfølgelig bor urimelig langt væk mener jeg bestemt at det vil være et besøg værd for dig..! så vil du kunne se hvordan de bygger det op samt se det færdige resultat når det engang er færdigt. når det står færdigt og du tager over og kigger kan du samtidig få et tilbud på hvad sådan et hus vil koste dig efter dine specifikationer..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 12-05-03 15:10

Hej igen

Fandt lige et link til det: http://www.byggecentrum.info/udstilling/middelfart/hoved.htm

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-05-03 17:19

har kun gode erfaringer med Norske bjælkehuse.

har tilbragt megen tid i et 90 kvm hus på sj.odde. huset er nu er 30 år gammelt.

det vigtigste er at der er god udluftning og ingen mulighed for fugtskader. Da bjælkehytter/huse er bygget så de krydser hinanden i hjørnerne skal man løfte hele huser/hver bjælke for sig for at skifte en af de nederste bjælker!!

så rød og svamp er nok den største fare.

beck

Kommentar
Fra : zuz

Dato : 13-05-03 01:40

jeg har boet i panbo hus i ca 15 år. Mine foreldre byggede eller nærmere samlede det selv for ca. 20 år siden. (vi er dog flyttede nu men bestemt ikke frivilligt) Huset var rigtig godt isoleret (200 mm.) det var derfor et rigtig dejligt hus hele året rundt.
Det er nesten umuligt at få sådan et hus forsikret mod råd og svamp, men hvis man vedligeholder huset ordenligt, så kommer det ikke.
Lad være med at male huset, det skal kunne ånde, men det skal have en gang træbeskyttelse.
jeg kender en del tilfælde hvor huset er blevet malet med plastic maling, hvorefter der er kommet råd og svamp, fordi huset ikke har kunne få luft.
Der er dog nogle huse som er blevet malet med noget god maling, og der er ikke sket noget ved det. jeg anbefaler dog at ladde være.

håber du kan bruge min erfarring.

zuz

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 28-05-03 09:52

Tak for svaret karsten.k.

Hvodden går det med taget?