/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Is på inderside af bilrude
Fra : palle22
Vist : 1377 gange
300 point
Dato : 22-12-10 22:10

Hej

Jeg har en Clio III fra februar 2010. Den blev i sommers repareret på værksted, fordi der var en fabrikationsfejl i AC-systemet, som gjorde at kondensvandet løb ud på gulvet inde i kabinen. I forbindelse med reparationen blev bilen tørret.

Efter reparationen har jeg oplevet at bakspejlet og forruden dugger meget, men bilen lugter ikke fugtigt.

Nu hvor det er blevet vinter, er der hver morgen når jeg skal på arbejde et lag is på indersiden af forruden og også på indersiden af sideruderne. Det samme er tilfældet når jeg skal hjem fra arbejde.

Mit spørgsmål er så: Er det normalt i en ny Clio? Eller er der stadig fugt i bilen?

Og hvis der er fugt, hvilke rettigheder har jeg så? Skal jeg undvære bilen i 14 dage igen, mens forhandleren forsøger at tørre den, eller har jeg mulighed for at få bilen ombyttet eller andet?

Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-12-10 22:14

Jeg tror det er meget normalt ved biler som står ude i kulden. Det er den fugt som du selv slæber ind i bilen, ved vådt tøj og fodtøj o.s.v..

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 22-12-10 22:22

Citat
har jeg oplevet at bakspejlet og forruden dugger meget,

Ja og næste gang du skal ud i bilen så tag lige lidt sulfo med derud.
Smør det ud over spejl og rude event. med et stykke køkkenrulle...tør efter og duggen er væk.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 22-12-10 22:24

OK - så er der jo ingen grund til panik. Troede ikke man havde de problemer i nye biler.

Piaskov: Jeg må smøre det på når jeg har fået skrabt isen af

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-12-10 22:26

Citat
Jeg må smøre det på når jeg har fået skrabt isen af

Ja gør du det...det gør ikke noget det skummer lidt...DET HJÆLPER.
Og også på briller hvis du bruger det. Så dugger de ikke når du kommer ind i varmen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-12-10 22:28

Husk også at tænde for AC, så forsvinder fugten "som dug for solen"

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-12-10 22:32

Det kommer meget an på hvor meget langt du kører til arbejde. Hvis der kun er 10 km, når bilen ikke at blive rigtig varm og tør, og så vil der være is på indersiden af bilen, næste gang den starter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 22:42

Ved godt det ikke er særlig behageligt... men hvis du kører med et vindue lidt åbent det sidste stykke vej hjem, så er der heller ikke dug/is på indersiden af vinduerne næste gang du skal ud og køre

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-12-10 23:32

Det er nemlig rigtigt Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 23:38

Smokei... bare kald mig Nordsted, vi har kendt hinanden så længe

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 23-12-10 07:21

Tak for svaret piaskov.