/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dansk tale på Garmin er væk
Fra : hellequaade
Vist : 7916 gange
100 point
Dato : 22-12-10 18:36

Hej!
Efter at have opdateret vores garmin nuvi 255 er den danske tale forsvundet...... hvor finder jeg en dansk tale igen??

MVH Helle

Kommentar
Fra : famgaard

Dato : 22-12-10 18:37
Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-12-10 18:52

det er jo præcis efter vi har opdateret den fra garmins hemmeside at den danske tale er forsvundet....men tekst er stadig på dansk!..... men under værktøjer og sprog er dansk simpelthen ikke en mulighed.... og det var det jo inden opdateringen!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-12-10 19:13

Det tyder jo på at du har valgt en opdatering der ikke indeholder dansk.

Så den updatering skal du bare lave om...
vh ben

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-12-10 21:46

Hej.
Vi har den samme og da vi fik kludder i "snakken" med den gik jeg ind og satte den tilbage til fabriksindstillingen.
Og startede forfra med indstillingerne.
Ingen problemer med det.
Prøv lige det.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-12-10 22:04

Piaskov!
Men blev den nye kort opdateringen der så?

MVH Helle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-12-10 22:27

Ja det er jeg sikker på den gjorde.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-12-10 22:51

Hej hellequaade

Hvis du tilslutter din Garmin til PC'en, har du så disse 2 filer i mappen "Voice":

dansk__.sum
Dansk__.vpm

I så fald, kan det være, at du bare skal indstille sproget til dansk. (Sprog og tekst kan indstilles hver for sig)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 26-02-11 10:11

Den kunne jeg også lige bruge :tak famgaard