/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Letteste klapvogn ???
Fra : solling
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 22-12-10 12:40

Hej alle
Jeg står og skal ud og rejse med lillemanden (1½ år) i januar måned og i den forbindelse skal vi ha købt en ny klapvogn da vi har en af dem med RIGTIG dumme hjul som det ikke er til at manøvrere med.... nå men altså ny klapvogn da vi skal med tog ned igennem europa og skal rundt i rigtig mange byer, skal vi have en klapvogn som vejer så lidt som overhovedet muligt, men det skal samtidig være en som der kan ligge lidt håndbagage i ... altså kan vi ikke bruge paraplymodellen.
Er der nogen af jer som kender til en klapvogn, som vejer meget lidt og som fylder meget lidt når den er klappet sammen ???
glæder mig til at høre fra jer
på forhånd tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 13:03
Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-10 13:17

Når han er så gammel kan han formentlig gå.

Børn som i tide vænnes til at gå, kan klare lige så lange strækninger som voksne.

Du gør barnet en bjørnetjeneste ved at køre og slæbe det rundt.

Det er meget nemmere at have varer og oppakning i en rygsæk, vogne er ikke gode på trapper og deslige.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-10 13:19

Gå nogle lange ture med ham som træning. Begynd kort med 5 eller 10 km. Så r finder du ud af, at du først bliver træt.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 13:23

ej helt ærligt, tak for svar men det er simpelthen for useriøst at sige at et barn på 1½ år skal GÅ rundt selv i storbyerne på sightseeing .... Jeg er sygeplejerske på en børneafdeling og går 110% indfor at børn skal røre sig så meget som overhovedet muligt men altså ... nej. Meningen er jo at han skal kunne ligge og sove hvis han bliver træt og kunne skærmes hvis indtrykkene bliver for overvældende
jeg skal bruge en klapvogn!!! ))

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 13:24

ok læste først dig andet svar nu og kan se at du tydeligvis ikke mener det seriøst kender ikke så mange børn på 1½ år som kan gå 10 km ....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 13:25

og tak til nomore, men som skrevet skal jeg bruge en klapvogn ... ikke en bæresele!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 13:33
Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 13:35

Ja den ser super ud .. har også selv tænkt på den, men vil gerne høre fra nogen der har en selv .... De ser jo alle sammen fine ud på billeder, men det er jo lige det om de så også er det i virkeligheden

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 13:37
Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 22-12-10 14:08

Vores ene barnebarn har sådan en Baby-Jokker, som vist på YouTube.
Den er praktisk. Nem at klappe sammen. Nem at trille rundt med.

Den koster ca. 4000. De købte den, vist nok, i BabyScan ved Damhussøen.

Fik pengene af os (og så fik jeg lige chancen til at pudse glorien).
Vores andet barnebarn, eller rettere forældrene til barnet, siger at de også vil have sådan en klapvogn - af os, naturligvis ...
Og det får de da ...

Har hørt, at man kan købe dem i USA - og man sparer 1000 kr - ved at gå på Internettet.

Men, en god klapvogn ...
Bedre end de, irriterende "paraplyklapvogne"

P.S
Fik du afprøvet de dér Italienske Brunch retter, som du efterlyste i et andet spørgsmål ?

Jørn

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 14:10

he he ok kan jeg også få en ... jeg vil gerne adopteres jamen jeg skal klart ud og kigge på sådan en ... pengene er desværre meget små så jeg tror jeg må på brugtmarkedet
og nej fandt ikke en dyt italiensk, men fik tilgengæld en masse andet godt i kbh

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 22-12-10 14:18

Ja, dengang vores egen børn var små, så gik vi nu også på brugtmarked.
Købte nogle billige (men ikke så gode barnevogne. Især den ene var for lav, men det havde vi ikke tænkt på med det første barn)

Så held og lykke med det ...

Kommentar
Fra : solling

Dato : 22-12-10 14:20

TAK TAK ... nå i ville så ikke adoptere mig ... øv he he

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 22-12-10 14:23

Det skal jeg lige spørge min kone om først ...
Hun er på arbejdet ...
Hun er lærer på en skole ...
Så måske ...

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 22-12-10 14:26

Ellers kig her:

http://www.albeebaby.com/

Man kan vist spare en del, men sikkert ikke så meget, som på brugte klap vogne ...

Kommentar
Fra : Rikke4200

Dato : 23-12-10 13:41

du kan prøve at kigge på [I][U]www.kids-comfort.de[/U][/I] , de har mange gode "tilbud" på klapvogne, elæler dvs mange gode priser, der er virkelig penge at spare.. og du kan få alle de gode kendte mærker..

Gå evt i fx babysam, kære børn osv, og se hva du vil have, og gå så på nettet og søg, efter den bedste pris... vi har selv købt en del hos overnævnte, og vi har sparet mange penge i forhold til priserne herhjemme...