/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Salt
Fra : sfl17
Vist : 742 gange
30 point
Dato : 21-12-10 22:04

Spørgsmålet her er hyper-aktuelt:
Nu hvor butikkerne har udsolgt af vejsalt, hvad skal der så saltes med i indkørslen - groft maskinsalt, bordsalt, grus eller noget helt fjerde..?

Kom med et bud, det haster

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 22:08

groft salt fra netto er fint, det viste de i tv den anden dag

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-12-10 22:08

Bilka siger de garanteret har nok.
Ellers er sand et godt alternativ.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 40 point
Dato : 21-12-10 22:11

Lige nu hvor det fryser så meget, er salten virkningsløs... så virker grus dog noget bedre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-10 22:14

Fjern så meget sne som muligt og brug så grus.

Kommuner der er løbet tør for salt siger nu det naturligste, at folk må indrette sig på forholdene.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 22:23

Kalciumchlorid når det fryser meget, det er bare ikke godt for dyrepoter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-12-10 23:08

Der er masser af slat hos Silvan, og på mit fortov virker det altså glimrende

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-12-10 23:19
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-10 09:02

Citat
Der er masser af slat hos Silvan, og på mit fortov virker det altså glimrende

- så skal mit fortov sandelig også ha' en slat...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 09:07

Her står at salt er virkningsløst ved - 5/6 grader

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/07/065730.htm?rss=true

Og her står -8

http://www.folketidende.dk/kulderekord-pa-lolland

Men det er åbenbart noget saltet ikke ved

Her har det frosset -18 grader - og der har saltet åbenbart hørt efter, for det virker ik

Vi har salt nok til et stykke tid endnu, men gemmer vores aske fra fyret, så hvis vi løber tør vil vi bruge det... på det fortorv der ligger længst væk fra huset --- vil sgu ikke have aske ind i huset

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 22-12-10 09:23

Tak for svaret Nordsted1.