/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Dns opslag
Fra : stone47
Vist : 1444 gange
500 point
Dato : 18-12-10 19:43

Hej venner
så er den gal igen, har nu fået TRE-for internet.
De har så leveret en Telgin router, da jeg også skal have IP telefoni over denne, er det den jeg skal bruge. Min server står også bag denne, alle får dhcp addresser fra denne. Nu til spørgsmålet.
hvis jeg skriver mit DNS navn får jeg routerens hjemmeside. jeg kan godt få den rigtige side hvis jeg laver en henvisning i PC host filen. Men dette er ikke så godt hvis det er min mobilos jeg bruger til at se mine hjemmesider. nogen der har et kneb til at få routeren til altid at vende tilbage til serverens IP adresse.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-12-10 10:55

Kender kun Tilgin routeren for jeg har en magen til. Den er i sig selv god nok og rimelig stabil, men kører kun efter hvad jeg kan se 100Mbit. Men hvad det går nok jeg har jo ikke en server.
da jeg fik mit Fiber ind havde jeg i forvejen en Trendnet 1 Gbit router på min TDC Adsl linie, og for ikke at skulle lave det hele fuldstændig om. (4 pcer, en NAT harddisk og en trådløsprinter) satte jeg den blot til efter Tilgin og jeg havde nu et ekstra accespoint. Det fungerede med det samme uden noget for for problemer. Har ikke telefoni og tv med i pakken. Det er nemlig firmabetalt og de æ
ønskeer ikke at betale for mit tv signal. Vi har også kun mobiler og har ikke haft andet i de sisdste 6-7 år.
Måske du kan gøre sådan med din Tilgin, altså blot koble den alle først efter din Fiber boks og derefter koble dit eksisterende udstyr.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-12-10 23:38

ikke mange indlæg til dette.
Får selv den ide at hvis routerens hjemmeside flyttes til eks port 8080, men hvordan gør man lige det Hej Hej
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-11 20:24

jeg ville måske prøve noget ala dette her:

Din normale adresse er så vidt jeg husker stoneplace.dk
hvis nu du så går ind og retter i din dns og opretter en der f.eks hedder hjem.stoneplace.dk med din servers lokale ip adresse så burde det virke, jeg har dog ikke testet det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-11 20:47

jup, testet, virker
ja altså ikke med stoneplace.dk men med en af mine egne

sådan bare for sjov valgte jeg at bruge www til min hjemmeserver
Det skal der nok komme en del emails ud af
"din hjemmeside virker ikke"
har du skrevet www foran navnet?
ja!
FAIL

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-01-11 10:32

Til EXTERMINATOR
jeg har selvfølgelig læst hvad du skrev, men forstod ikke helt meningen.
Tænkte med indlægget i den anden tråd bare at udbrede problemet lidt.
Kunne selvfølgelig have spurgt dig yderligere det gør jeg så UNDSKYLD.
rigtigt mit domain hedder stoneplace.dk. Hvis jeg i mobilos (og den kører wi.fi) skriver stoneplace.dk
får jeg vupti routerens hjemmeside. Da DHCP uddelte addresser ikke kender anden DNS end Gateway addressen, her 192.168.2.1.
Har ved gratisDNS sat *. stoneplace.dk, mail.stoneplace.dk, www.stoneplace.dk til at pege på min TREfor IPaddresse ( Den er forøvrigt også Dhcp men har aldrig skiftet da router jo står tændt)
Kan lige prøve hvad der sker hvis jeg Kalder siden mail.stoneplace.dk , det burde jo ikke betydenoget da det jo går til port 80.
uddyb lige hvad du mener lidt
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-02-11 23:58

ja se nu bare, nu har jeg ligget underdrejet og ikke rigtig fulgt med, SORRY
Citat
*. stoneplace.dk, mail.stoneplace.dk, www.stoneplace.dk til at pege på min TREfor IPaddresse

Lidt overkill!
Hvis du sætter stoneplace.dk til at pege på din TREfor IPaddresse og laver et stjernealias (*.stoneplace.dk) fanger den alt hvad du skriver foran om du skriver MAIL.... eller WWW... eller http://EXTERMINATOR-er-sød.stoneplace.dk
Hvis mail og www peger på den samme ip er de unødvendige når du har lavet et stjernealias.

Nu til dit problem:
Din server har en intern ip, lad os kalde den for 192.168.2.2 og det er den du gerne vil have fat i når du er hjemme

Hvis du nu opretter en ny A record hos gratisdns og kalder den for h.stoneplace.dk og giver den ip adressen 192.168.2.2 så kan du når du er hjemme skrive h.stoneplace.dk
på den måde slipper du for at rette i hostfilen og det vil også virke på din telefon og alle andre steder

Når du er hjemme skriver h.stoneplace.dk og får fat i din server, når du er i byen skriver du stoneplace.dk

Du kan selvfølgelig vælge hvadsomhelst at sætte foran stoneplace.dk, jeg valgte bare et h da jeg ikke ville gøre adressen unødig lang

Er det dig der har flere servere du "leger" med?
Så ville det måske være en ide at bruge computernavnene foran stoneplace.dk

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 04-02-11 00:14

forøvrigt, din embed video:

hvis du vil have den til at afspille i mediaplayer på din hjemmedise å prøv dette her:
Kode
<!-- begin embedded WindowsMedia file... -->
<table border='0' cellpadding='0' align="left">
<tr><td>
<OBJECT id='mediaPlayer' width="200" height="200"
classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95'
codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701'
standby='Loading Microsoft Windows Media Player components...' type='application/x-oleobject'>
<param name='fileName' value="http://stoneplace.dk/VIDEOER/DSCF0015.AVI">
<param name='animationatStart' value='true'>
<param name='transparentatStart' value='true'>
<param name='autoStart' value="true">
<param name='showControls' value="true">
<param name='loop' value="true">
<EMBED type='application/x-mplayer2'
pluginspage='http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/'
id='mediaPlayer' name='mediaPlayer' displaysize='4' autosize='-1'
bgcolor='darkblue' showcontrols="true" showtracker='-1'
showdisplay='0' showstatusbar='-1' videoborder3d='-1' width="200" height="200"
src="http://stoneplace.dk/VIDEOER/DSCF0015.AVI" autostart="true" designtimesp='5311' loop="true">
</EMBED>
</OBJECT>
</td></tr>
<!-- ...end embedded WindowsMedia file -->
<!-- begin link to launch external media player... -->
<tr><td align='center'>
<a href="http:// stoneplace.dk/VIDEOER/DSCF0015.AVI" style='font-size: 85%;' target='_blank'>Launch in external player</a>
<!-- ...end link to launch external media player... -->
</td></tr>
</table>

den bør virke på alle nyere windows maskiner
(CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95 er windows mediaplayer 7 og nyere)

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 14-02-11 09:05

Tak for svaret EXTERMINATOR-go-igen Hej Hej
opdagede det først nu (der var ikke kommet mail). Nu er det klarere for mig, jeg tester det af.
Video, ja her opdagede jeg i Plugserveren et program: flowplayer som virker helt fint. Kikker også på dit skriv. Du kan se Pluggen på http://stoneplace.dk:1080 bare for test. Flowplayer ser du eksempler på http://stoneplace.dk/helisite.
hilsen Steen