/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lejekontrakt
Fra : jofrisa
Vist : 2791 gange
20 point
Dato : 14-12-10 19:21

Jeg bor til leje og har fået opkrævning på kloakafgift. Det fremgår ikke af min lejekontrakt at jeg skal betale denne afgift, det fremgår heller at der vil komme selvstændig opkrævning af dette. Skal man betale kloakafgift når man er lejer.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 14-12-10 19:34

Det kommer an på under vilke former du bor. Bor du i et boligselskab, bor du i en lejlighedsblok eller bor du hos en privat i et enfamiliehus?

Kommentar
Fra : jofrisa

Dato : 14-12-10 19:38

Jeg bor i en privat udlejningsejendom, men der fremgår ikke noget af lejekontrakten

Godkendelse af svar
Fra : jofrisa

Dato : 14-12-10 19:43

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 14-12-10 19:58

Det er en afgift der hører med til ejendommen og som opkræves af kommunen, ligesom ejendomsskatterne er det.

Kommentar
Fra : jofrisa

Dato : 14-12-10 20:31

Så man kan godt mene det er en del af huslejen ligesom ejendomsskatterne er?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-10 20:49

Kommunen opkræver kloakafgiften, så det kan være en del af huslejebetalingen.

Men du kan ringe og spørge Kommunen. Det ville jeg, så er der ikke noget at tage fejl af. Spørg om du får en seperat opkrævning.