/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overførre video signal fra HDMI udgang
Fra : EmilRap
Vist : 380 gange
75 point
Dato : 12-12-10 19:20

Hej folkens, har en Canal Digital HD TV box med HDD i. vil gerne have nogle af de film jeg har optaget flyttet over på min computer.. hvordan kan jeg gøre dette, findes der noget fra HDMI til USB..??

mvh Emil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-10 19:44

Citat
findes der noget fra HDMI til USB..??

Alt findes - det hjælper dig bare ikke....

Den slags bokse er kopibeskyttede da det IKKE er lovligt at kopiere det....

Det kan dog godt lade sig gøre - så er det bare ikke længere det digitale signal du kopierer, det skal nemlig genoptages på komputeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-10 19:47

HDMI er næsten identisk med dvi. Forskellen er stikkets fysiske form og at der ikke er lyd med i DVI.

Så du kan med det rigtige stik sætte hdmi signalet lige til en moderne Computormonitor.

Hvis du vil have boxens harddisk film over på computerens harddisk for at redigere det. må du se dig om efter en anden udgang.

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 12-12-10 19:48

okey.. hvilket udstyr skal jeg vælge..??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-10 19:53

Der findes IKKE nogen udgang

Det gælder ALLE DIGITALE setup-bokse (med HD)

Det skal optages (via et videoprogram) påny i komputeren....

Så med mindre du "bryder" ind i setup-boksen og fjerner beskyttelsen er der ingen "kære mor"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-10 19:55

Hvis du har mulighed for at sætte EXTERN HD til setup-boksen og optage på den, er det let at flytte det...

Kabler alene løser IKKE problemet....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-12-10 18:40

Teknisk er der naturligvis en løsning. Men det er næppe noget du finder på hylderne i supermarkedet.
Nogle få af de bedre fjernsyn har udgang for videosignal magen til det billede de viser . Studer din fjersynsmanual og se om det kunne være en mulighed.