/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Stik til skærm
Fra : Nooben
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 05-12-10 16:00

Hej
Jeg har givet min gamle gameing Pc til min nevø, da han havde et gammelt hakkebræt. Jeg havde bare formodet at hans skærm passede, men så nemt var det desværre ikke. Hans skærm har et "gammeldags" stik (i mangel af bedre ord) og min com grafik kort har en anden udgang.
Jeg kan ikke huske præcis hvilket geforce model (ca noget 88-9200) det er, men jeg har fundet et billede af den indgang som kortet har, det er den første port længs til højre, på dette billede:
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://xtreview.com/images/nvidia-8500gt-13.jpg&imgrefurl=http://xtreview.com/addcomment-id-2237-view-Geforce-8600gts-gt-and-8500gt-about-all.html&h=256&w=350&sz=35&tbnid=-NKqUZHdYa-j8M:&tbnh=88&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dnvidia%2B8500&zoom=1&q=nvidia+8500&hl=da&usg=__rHgd0ixHhSHooawN3e3-k01o8t0=&sa=X&ei=IKr7TJSlL8-fOsew4NQK&ved=0CFUQ9QEwBQ

Desværre har nevøen skærm kun et stik som passer til port 2 på overnævte billede (den er desværre ikke på det pågældende kort). Der er ligeledes HDMI i det aktuelle kort.
Så spørgsmålet er: er det muligt at købe et "omformer" stil så min nevøes skærm kan bruges til denne com? (skærmen er ok fladskærms model, ca 2-3 år)
på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-10 16:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-10 16:21
Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 05-12-10 16:34

Tak for svaret nielsjs.
I er SÅ cool Kandu.
Thx a million- nevøens jul er reddet!