/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia sr 50 ditech
Fra : JohnnyM
Vist : 786 gange
20 point
Dato : 11-05-03 12:53

Hejsa

Er det til at tune sådan et bæst uden det koster helt vildt, og hvad kan man lave ved den, er der en skive i vario, og er der en plombering i udstødningen? jeg regner med at min nye knallert lander her i løbet af de næste 14 dage.
Så er det jo rart at vide hvad man kan lave ved den når den nu lander her

Kommentar
Fra : lalle

Dato : 11-05-03 13:41

Den er begrænset med en ECU enhed. Da motoren er elektronisk styret, skal den enhed skiftes hvis den skal op og køre hurtigt. Ihvertfald hvis det er en 30'er. Er det en 45'er kan man ændre på motorens indstillinger ved at køre til en forhandler og så indstiller han den. Du kan fjerne de to ting du snakker om og så vil du kunne køre en 60-70 stykker. Men hvis du skifter den ECU enhed, kan du komme op i nærheden af 100 km/t. I virkeligheden. Ikke bare på speedometeret som ikke viser korrekt. Dog koster en ny enhed omkring 1500 kr og forhandleren vil nok have noget for at skifte den og justere den ind. Dernæst kan du få en cylinder fra malossi som indeholder alt det der skal bruges. Den koster dog omkring 5000 kr, men så er der også smæk i scooteren. Der findes lidt forskellige udstødninger og en vario eller 2 til den også. Det er hvad der er af tuningsmuligheder til den.

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 11-05-03 14:48

Det skal så siges at det malossi cylinderkit ikke er så dyrt det koster rundt regnet 2025 kr. på dette link.

www.scooter-center.com

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 11-05-03 14:50
Kommentar
Fra : JohnnyM

Dato : 11-05-03 18:24

Er der nogle steder her i danmark de forhandler den ecu enhed i snakker om

Kommentar
Fra : jon43

Dato : 12-05-03 16:29

Ecu enhederne fås igennem din knallert forhandler eller reparatør! han bestiller den hjem fra japan af!
prisvarationer r der nok ikke så meget.. jeg tror kun at prisen svinger fra 1300kr til 1600kr..

*/- Jon