/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Søger advokat
Fra : Larsigne
Vist : 595 gange
500 point
Dato : 23-11-10 18:25

Er der nogen som har opskriften på hvordan man kan finde en god advokat til en specifik sag!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-11-10 18:31

De fleste advokater er specialiseret i forskellige ting, men hvad drejer det sig om?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-10 18:31

Du går ind på f.eks www.google.com og skriver hvilken slags advokat du ønsker

f.eks skilsmisseadvokat, så fremkommer der en del, og så læser du på hver enkelt side, måske der også er nogle klienter der skriver om dem

Det allerbedste ville jo være, hvis du kom i kontakt med nogle der kendte lige til den type advokat du har behov for

Husk endelig på, at ikke alle advokater er lige gode til alle ting, de specialiserer sig indefor nogle emner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-10 18:31

Og hvor i landet?

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 23-11-10 20:12

Citat
Det allerbedste ville jo være, hvis du kom i kontakt med nogle der kendte lige til den type advokat du har behov for
Jeg har ingen som jeg kan tale med om dette. Det er et meget nært familiemedlem som jeg vil forsøge at hjælpe ud af en økonomisk krise pga. af en syvcifret gæld som er opstået ved økonomisk kriminalitet, og ja, jeg ved at der normalt ikke kan gives gældssanering i sådanne sager, men det er nu ca. 18 år siden det skete og jeg mener jo ikke der er livtidsstraf for denne slags sager.
Så det skal nok være en advokat med en vis livserfaring indenfor økonomisk kriminalitet.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-10 00:15

Citat
og jeg mener jo ikke der er livtidsstraf for denne slags sager.
Er det en straf, at man er dømt til at betale det tilbage, som man har stjålet eller svindlet sig til??

Det tror jeg ikke de bestjålne eller besvindlede mener. De vil sikkert gerne have deres penge tilbage.

Selvom beløbet er så stort, at det er urealistisk at den dømte kan betale det tilbage, ville det da være helt urimeligt, hvis han/hun blev nulstillet. Tænk hvis vedkommende vandt 20 mio. i Lotto, så kunne han/hun passende afdrage lidt på sit svindel. Næææ han/hun skal selvfølgelig bare hænge på den resten af livet eller betale tilbage. Så enkelt er det!!!!!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 24-11-10 13:46

den danske straffelov er så råden at det er til at brække sig over, hvordan skal en person betale et så stort beløb tilbage.. håber at du finder den rette advokat, prøv at søge på http://www.altavista.com

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-11-10 15:30

Citat
hvordan skal en person betale et så stort beløb tilbage..
Det skulle forbryderen have tænkt på, inden han påførte uskyldige et tab ved at stjæle deres penge. Jeg håber han kommer til at betale hver eneste kr og øre tilbage. Det manglede da bare!!!!!

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 27-11-10 18:04

Citat
Det tror jeg ikke de bestjålne eller besvindlede mener. De vil sikkert gerne have deres penge tilbage.

Nu er det sådan Krummen og Klumme, at personen hverken har bestjålet eller svindlet nogen her i landet, men ført nogle såkaldte ikke afgiftberigtigede varer igennem Danmark og det skal man vel ikke straffes for i mere end 18 år.

Mange mennesker har prøvet at smugle tobak/alkohol ind i landet i forbindelse med fefierejser - personen her tog bare det hele med på én gang (ikke narko)!
Straffen for at slå mennesker ihjel er typisk kun en trediedel!
- slår du ihjel ved spirituskørsel er straffen endnu lavere!
Der gives også rask væk gældssanering til mange mennesker som har handlet totalt økonomisk uansvarligt!
Forretningsfolk svindler ofte for høje trecifrede millionbeløb, ja sågar milliarder, og hvis de straffes er det typisk med et par år, men de har også læst til det og er samtidigt noble klædt i habitter - og det er nok ikke den fra Bilka som de er iført!
Disse eksempler var blot nogle ud af mange, som lige faldt mig for, men der er mange mange flere af disse eksempler.
Den eneste jeg lige kan komme på som har afsonet en straf på mere end de her omtalte 18 år, er livstidsfangen, politimorderen Palle Sørensen, men han myrdede også 4 af lovens håndhævere!

Nu håber jeg ikke for jer Krummen og Klumme, at der er nogen i din familie som som lader sig menneskeligt friste i forsøget på en hurtig måde at rette op på en uoverskuelig økonomi og måske deraf fejle - det er bl.a. derfor vi er så mange mennesker på jorden, er der nogen som siger - og du er én af dem!
Nu antager jeg ikke at det vil kunne ske for jer eller jeres nærmeste, da jeg næsten, ud fra det I skriver, kan se jeres glorie skinne igennem.Så kyniske personer som jer burde flytte til Nord Korea hurtigst muligt, der vil I kunne begå jer vel at bemærke hvis I kan falde i tråd med regimet - hvis ikke, ja så slår de jer ihjel - og hva' så!

Citat
håber at du finder den rette advokat, prøv at søge på http://www.altavista.com

Dette er en søge maskine som Google - det er noget mere konkret jeg søger Cimbombom

Citat
Du går ind på f.eks www.google.com og skriver hvilken slags advokat du ønsker

Jeg vil prøve dit forslag Nordsted1