/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
mpg filer på dvd-afspiller?
Fra : NielsPT
Vist : 1318 gange
2 point
Dato : 10-05-03 18:43

Hvis en dvd-afspiller kan afspille VCD, er det så .mpg-filer?

Hvis ikke, hvad skal den så kunne afspille for at afspille .mpg-filer?

Ved godt det kun er 2 points, men havde ike flere. Håber på et svar alligevel ;)
Mvh Niels

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-05-03 23:05

Ja, men det skal være brændt som Vcd....... eller Svcd. Good luck.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 23-05-03 19:53

Det står på apparatet om den kan spille SVCD. Ellers spørg forhandleren. De kan afspille mpeg filer

//sub

Accepteret svar
Fra : damednuh

Modtaget 2 point
Dato : 06-06-03 00:25

Det vigtigste kriterie for at din dvd-afspiler kan afspille mpg filer, er at den kan afspille brændte cd'er. Det er det fordi jeg går ud fra du har en mpg fil eller avi fil som du gerne vil se på dit fjernsyn.

Hvis den ikke kan det kan du selvfølgelig ikke se brændte film eller høre brændte cd'er.

Hvis den kan det er næste trin at brænde din mpg fil i et format som din dvd-afspiller kan læse. Nogle afspillere kan faktisk afspille mpeg4 kodede videoklip direkte, men det hører vist til de meget dyre. Alle kan dog afsille VCD. Dette er ikke en garanti, men jeg har endnu ikke set en som ikke kunne.

For at brænde din mpg fil skal du brug en brænder selvfølgelig, og brændersoftware, som feks kunne være NERO.

Der går du ind og vælger wizard. opret ny cd -> Andre cd- formater -> VCD

Derefter trækker du din mpg fil over i den mappe som hedder mpegav. Så skulle de virke.

Det skal dog lige siges at det skal være "ægte" mpg filer og avi filer du brænder. En avi fil kan feks være kodet med divx eller andre codecs, og kan derfor være besværlige eller umulige at brænde direkte. Det er dog muligt at finde konverteringsprogrammer, som kan konverterer imellem alle de mest kendte formater, hvis man ved hvor man skal lede efter dem. Det gør jeg dog ikke.

Håber det var lidt forklaringg du kunne bruge

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 06-06-03 16:57

Tak for svaret damednuh.