/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Erfaringer efterlyses
Fra : Kortoververden
Vist : 3689 gange
200 point
Dato : 05-11-10 21:35

Er der brugere her, der har fået udført arbejde af firmaet polskbyg ? (www.polskbyg.dk)

Har fået et tilbud fra dem der ser fornuftigt ud, og har generelt gode erfaringer med polske håndværkere, men ved ikke meget om det konkrete firma.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 21:43

De skriver på deres hjemmeside, at de er et dansk registreret sammenslutning af faglærte polske håndværkere

men de står ikke i det danske cvr register - men det behøver man måske heller ikke??? men så er der vel heller ikke garanti på deres arbejde???

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-11-10 21:54

Nu handler spørgsmålet ikke om garanti, eller andre ting, som jeg selv kan google mig frem til, men om der er nogen her på stedet der kender det konkrete firma.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 22:05

Oki

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-10 02:58
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 06:21

LuffeA

Jeg har læst artiklen nogle gange, men hvor er firmaet som jeg spørger ind til nævnt?

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 06-11-10 07:24

Husk at holde pengene tilbage, de skal kun have 1/3 udb hvis de kræver det ved arbejdets begyndelse. Resten må du lave en skriftlig aftale om de får når arbejdet er godkendt.
Eller står du med en tom pengepung og halvt udført arbejde eller dårligt/mangelfyldt. Det ville jo være kedeligt, at det gode tilbud nu bliver rigtigt dyrt da ud skal ud og skafft dansker til at lave det om. Det har du vel fulgt lidt med i , man måske i disse tider du også kan lave en aftale med et danske firma, men samme regler. De kan jo også være dårlige.
Vil de tjene de penge og har rent mel i posen, så plejer det ikke at være problemet :)
håber alt ordner sig til det bedste for dig uanset hvad du vælger.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 07:36

Stjerneboern

Er det på grundlag af et konkret kendskab til det firma jeg spørger om, at du svarer, eller er det en generel betragtning?

Jeg kan berolige dig med, at jeg hverken til en dansk eller udenlandsk entreprenør vil betale mere forud end højest nødvendigt, og faktisk er mine erfaringer, at jeg i mindre grad stoler på danske håndværkere end på polske.

Jeg har endnu aldrig oplevet, at en polak ikke overholder indgåede aftaler, hvorimod jeg OFTE har erfaret, at en aftale med en dansk håndværker aldrig er mere end tentativ.

Men igen:
Jeg efterlyser KONKRETE ERFARINGER med det firma jeg har nævnt i spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 06-11-10 08:55

Hmmm kan du så ikke lige fikse ders hjemmeside så vi kan læse om det firma......... Syntes at du skyder efter danske håndværker ikke oveholde det de skal .... er selv elektriker ( danske ) har nu arbejdet sammen med polaker og der er ikke nogen af de teams af polakker der har overholdt nogen af ders deadlines til bygherre og med den " faglært " består i 3 ugers undervisning som består af maler mure smed og el....... men er man til billig arbejdskraft og dårlig håndværk som skal laves om fordi det ikke lever op til dansk standart, så er det bare at hyre løs ....

Bassebo.......

Kommentar
Fra : flvin

Dato : 06-11-10 09:25

du kan jo spørge ved ham der har registreret navnet, om han vil stå inde for det de laver..
Domænenavn: polskbyg.dk

DNS: polskbyg.dk

Status: Aktivt
Oprettet: 30. august 2009

Registrant:
Bruger-id: DG4383-DK
Navn: Danny Grønbech
Adresse: Byvejen 40
Postnr. & By: 6950 Ringkøbing
Land: Danmark
Telefonnummer: +45 32142883

syntes det er mærkeligt med et bygge firma der ikk kommer med noget kontakt adresse ...
det lugter af fusk hvis du spørger mig.. men folk er jo klar til alt hvis de sparer 15.000,-
men glemmer at prisen var lavere når det ikke er dansk standerart..
men man vælger jo selv sine håndværker.
Og husk ærgelsen når du ikke kan finde dem der har lavet det om 5 år..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 14:08

Hop nu ned af de høje heste.

Det her handler ikke om at spare penge, men om at få arbejdet udført.

Jeg har indtil nu "fyret" to DANSKE entreprenører, simpelthen fordi ingen af dem mødte op for at udføre arbejdet til aftalt tid, og heller ikke bekymrede sig om at give besked, først da jeg selv henvendte mig, kom de med platte undskyldninger om punkterede biler og udeblevne medarbejdere.

Jeg har fået udført en del arbejde på huset, og i forbindelse med nytegning af forsikring for nylig, blev huset gennemgået af en byggesagkyndig, det eneste udførte arbejde der blev påtalt som under standard, var noget jeg havde fået en dansk tømrer til.

Og kære Bassebo, hvis danske håndværkere var så pålidelige, og dygtige som du hævder, så ville der jo ikke være et marked for polakkerne i første omgang, så de danske håndværkere skulle måske komme ind i kampen og hæve standarden.

flvin Selvfølgelig vil han det, han er jo involveret i firmaet (vel egentlig logik) jeg kender ham ikke, men han deler efternavn med ders danske byggeleder, så mon ikke det er noget familie

Når jeg spørger her er det for at høre, om nogen har fået arbejde udført af firmaet, og hvilke erfaringer de har med det, hvis I kære medbrugere føler behov for at diskutere dansk arbejdsmarkedspolitik, så opret en tråd til det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-10 15:53

Kortoververden

Citat
Det her handler ikke om at spare penge, men om at få arbejdet udført.

Jeg tror nu også det handler om "at spare penge"

Citat
Jeg har indtil nu "fyret" to DANSKE entreprenører, simpelthen fordi ingen af dem mødte op for at udføre arbejdet til aftalt tid, og heller ikke bekymrede sig om at give besked, først da jeg selv henvendte mig, kom de med platte undskyldninger om punkterede biler og udeblevne medarbejdere.

Jeg tror, det har været et "billigt" tilbud du har fået.

Citat
Og kære Bassebo, hvis danske håndværkere var så pålidelige, og dygtige som du hævder, så ville der jo ikke være et marked for polakkerne i første omgang, så de danske håndværkere skulle måske komme ind i kampen og hæve standarden.

Der er et marked for de polske "håndværkere" p.g.a. prisen. Mange vil gerne have det billigt.

Citat
flvin Selvfølgelig vil han det, han er jo involveret i firmaet (vel egentlig logik) jeg kender ham ikke, men han deler efternavn med ders danske byggeleder, så mon ikke det er noget familie

Det er helt sikkert "familie" der har fundet en god fidus.

Citat
Når jeg spørger her er det for at høre, om nogen har fået arbejde udført af firmaet, og hvilke erfaringer de har med det

Det har jeg så ikke.

Jeg har tidligere fået udført arbejde af polakker (første og sidste gang) I det firma kunne de også tale alle "sprog" .... når tolken var til stede ....og det var tolken ikke, når arbejdet blev udført

Alt blev lavet om mere end een gang.

Men, hvis du tidligere har haft gode erfaringer med polsk arbejdskraft ..... hvorfor er det så ikke de samme, der skal arbejde for dig nu ?????

Jeg kender ikke noget til http://polskbyg.dk/

Hvis ingen på kandu har kendskab til firmaet, så synes jeg ,du skal lade det komme an på en prøve.

Du kan så senere i tip skrive en god/dårlig bedømmelse.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 16:15

Ans

Nu kender du jo ikke tilbuddet, og kan derfor ikke udtale dig om den økonomiske del af det, så tag du bare mit ord for, at det ikke er besparelsen der er motivationen.

De to danske entreprenører der er blevet "sat på gaden" har afleveret tilbud og fået opgaven, men ikke levet op til deres egne løfter, de var begge med i Byggaranti ordningen.

Du kender mig ikke, og ved derfor ikke, at pris ikke er det vigtigste for mig, så derfor er dine udtalelser undskyldt.

Og at man får et familiemedlem til at registrere en hjemmeside, kan jeg ikke se skulle være en speciel fidus, jeg har på samme måde registreret domænenavne for flere af dem jeg har lavet hjemmeside for.

De polakker jeg har brugt tidligere, har ikke tid lige nu, og derfor er jeg ude at kigge efter andre.

Jeg venter stadig på et enkelt brugbart svar, og forbeholder mig retten til at blackliste uvedkommende kommentarer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-11-10 16:55

idiot

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-10 18:34

Citat
Jeg venter stadig på et enkelt brugbart svar, og forbeholder mig retten til at blackliste uvedkommende kommentarer

Så gør du det.

Men et enkelt brugbart svar er jo ikke det samme, som en "godkendelse" af netop det firma.
Det skulle da lige være, hvis flere familiemedlemmer sagde god for det.

kortoververden

Se det nu i øjnene, på nuværende har brugerne på kandu ikke kendskab til netop det firma, som du vil benytte.

Jeg synes, du skal lade det komme an på en prøve.

Du tror på polsk arbejdskraft .... har tidligere haft gode erfaringer .... så hvad er problemet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-10 18:39

Jeg har kun haft dårlig erfaring med polske arbejdere.

De var alle "uddannede" .... men ikke i renovering af en bolig.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-11-10 19:20

ja få endelig nogle danske arbejdspladser nedlagt. og så får du samtidig arbejet lavet mindst tre gange. generelt er polske håndværkere bestemt ikke dygtige. jeg arbejder pt sammen med 169 stykker af slagsen. og vi er ca 30 mand der ikke laver andet end at rette fejl efter polakkerne.
så kom ikke og piv når skuffelsen melder sig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-10 20:46

Og lige så snart en polak har arbejdet nogle dage i Danmark kan han loppe den af hjemme og få tilsendt kontanthjælp og børnepenge, men danske ledige kun skal blinke med øjnene før de bliver frataget hjælp.

Folks interesse for at få økonomien på fode og stoppe pengestrømmen ud af landet stopper ved deres egen pengepung.

Annuller spørgsmålet
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-10 20:53

Stakkels klynkere.

Der er ingen andre end danske håndværkere der er skyld i, at deres arbejde bliver udført af andre, hvis de lærte at overholde aftaler og levere et ordentligt stykke arbejde, ville der ikke være så meget snak.

Sjovt nok, var der vist ingen der kom med de samme klagesange den gang Danmark i stor stil eksporterede håndværkere til Norge, men det var måske ikke synd for Nordmændene?