/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Forsyning af kanalskinner
Fra : Thomasel
Vist : 530 gange
300 point
Dato : 04-11-10 12:36

En maskine forsynes med i alt 22 tavler som er placeret i samme teknikrum. I loftet over tavlerne er monteret 1stk 4 polet kanalskinnesystem hvorfra tavlerne forsynes. Kanalskinnerne forsynes fra 4 stk 1600kVA trafoer.

Hvorledes regner jeg kortslutningsstrømmen på skinnerne?

Fra trafoerne er der fremført forsyning, i form af skinner som inden de er monteret på kanalskinner beskyttes af 4 stk maksimal afbrydere, som derved laver OB.

Hvor ledes beregnes X værdien for disse skinner når jeg ikke umiddelbart kender afstanden mellem skinnerne?

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 04-11-10 18:31

Hej Thomasel,

Det er et seriøst "gør det selv projekt" i boligen

Det er ikke et spørgsmål der kan besvares kort og jeg har på fornemmelsen at du godt selv kender svaret eller ikke gider lave opgaven selv
Hvor læser du henne?

MVH
Aut. El-installatør
Michael Holm

Kommentar
Fra : Thomasel

Dato : 04-11-10 19:45

Jeg læser i Aalborg
og nej jeg kendte ikke svaret men fandt frem til det her i løbet af dagen. Bortset fra beregningen af kortslutningsstrømmen. Går ikke ud fra det bare er IKmax fra alle 4 trafoer lagt sammen der er svaret. Eller hva?

Lorte projekt

Go aften ;)

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 05-11-10 18:09

Hej igen,

Nej, det er ikke bare de fire kortslutningsstrømme lagt sammen
Nu kender jeg jo ike projektet, men du skal nok kigge lidt på de forskellige impedanser og lave dig en god tegning, så du kan se hvor strømmene løber.

God arbejdslyst fra en der har været det hele igennem.

MVH
Michael Holm

Annuller spørgsmålet
Fra : Thomasel

Dato : 06-11-10 21:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål