/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad koster det at fikse en strø?
Fra : sks009
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 02-11-10 10:47

Hej alle,

Vi er igang med renoveringen af vort 1. sals badeværelse i et hus fra 1976.

Den tidligere ejer af huset (et ældre ægtepar) havde den fantastiske idé tilbage i 80'erne at lave et badeværelse med gulv af træplader med vinyl liggende løst ovenpå, og en bruseniche bygget af træplader beklædt med fliser og vådrumsmaling. Naturligvis har dette ikke været 100% tæt.

Da vi skal have støbt gulv var mureren forbi igår og rykkede gulvet op for at få dybde nok til at kunne støbe et gulv (denne gang skal det laves ordentligt!). Der ser fint ud under de gamle træplader, dog har den ene strø (der hvor brusenichen stod) været udsat for fugt og mureren kunne ikke se hvor dybt ned fugten gik i strøen (ovenfra) på det område hvor nichen havde stået.

For at kunne støbe gulvet skal han jo skære ned i strøerne og lægge jernsveller ud for at hjælpe med at stive af, og det er jo så ikke sikkert at det overhovedet er nødvendigt at fikse strøen (hvis det fugtige område skal skæres helt væk).

Dog, hvis vi antager at det er nødvendigt at udbedre denne strø - så vil det vel dreje sig om et stykke på ca 1-1½m der skal repareres.

Hvordan foregår dette, og er der nogen der har nogen erfaringer om mht hvad sådan noget skal koste?

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-11-10 12:19

Efter beskrivelsen er det nærmere en bjælke, der er gået ged i og ikke en strø. Det ser ud som om du skal ind over en bygningsingeniør for at få den ged baraberet.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-10 20:25

hvis det skal holde, kan du ikke bare skifte et kort stykke. du skal så langt ud, at du samler over en mur i begge ender. og så skal du have rionet i betonen, men det ved din murer alt om. det er muligt det er nødvendigt med understøtning indtil betonen er hærdet så meget, at den selv kan bære.

Kommentar
Fra : sks009

Dato : 03-11-10 09:10

Tak for input begge to.

For at få en kvalificeret person til at kigge på sagen har vi involveret forsikringen da det jo må være være en rådskade og vi lader så taksatoren fortælle hvad der er nødvendigt at gøre.

Mureren vil lægge jernsveller ud mellem bjælkerne til at afstive før der lægges plader ud og så støbning.

Det skal vist understøttes med soldater nedenunder mens det hærder.

Trimare - points går til dig

Igen tak for jeres input, det er rart med lidt sparring på sådan et site som dette her.

Godkendelse af svar
Fra : sks009

Dato : 03-11-10 09:10

Tak for svaret trimare46.