/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
viasat hd optager
Fra : anuarak
Vist : 2236 gange
200 point
Dato : 01-11-10 18:22

Jeg har en nedlagt viasat parabolenhed med hd
Jeg har udtaget hd´en og set der ligger en del file (video-der er optaget)
jeg har prøvet om det er muligt at sætte disse vidioer over på dvd, men når jeg vil læse en af optagelserne er der en fil f.eks 1018.str som jeg nægtes adgang til (den største fil)
Attributten på denne fil er en type jeg ikke kender "AX"

Findes der et programmer der kan konvertere disse "vidioer" til et format der kan brændes på DVD.?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-11-10 18:27

Tja - DU kører reelt nok Windows - Men da deres OS på deres bokse kører en form for Unix - ville du have gode muligheder med Linux.
Der kan du mounte enheden og overtage rettighederne på dette !

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-10 19:27

Hvad skal du med den optager efterfølgende. Jeg har en der er halvvejs defeft og står og mangeler en anden. Har også Viasat.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 02-11-10 19:40

Ja der er ikke meget hjælp her.

Peque -- ja jeg kører win 7 -- jeg kan se filerne med en usb-indsats fra sandberg
Der er flere folder der indeholder optaget vidio fra virsat
Filen *.str er den største og jeg kan ikke kopiere den til andet sted og kan ikke åbne den med mediplayer eller VLC-player --- nægtes adgang
De andre filer i foldren *.ext - *.xma - *.xmd - *.xmi - *.xmv kan (nævnt i sørelseforhold - mindst først) kan jeg kopiere og se indhold (om ikke andet - bare en del tegn og bogstaver/tal), men *.str er komplet umulig at kopiere eller åbne.
Nå men jeg må se i øgnene at filerne er krypteret og låst på en eller anden måde .
jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu det kunne være- man måtte håbe -- der er lidt hjælp

Jeg prøver at finde en computer med linux for at se om jeg kan komme den vej.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 02-11-10 19:45

Fijala
PÅ sin vis skal jeg ikke noget med den -- man skal betale hvis man vil have den kobler til --kortet skal initaliseres til modtageren -- de skal bruge serienummer og type for at åbne det-
jeg ville bare have en kopi af de film som mine børnebørn elsker at se

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-10 20:31

Jeg har nemlig to fulde "guld" pakker fra Viasat, hvoraf den ene er en alm. modtager og den anden en hd modtager. HD optageren er en Pace http://www.viasat.dk/Digitale-TV-boxe/Pace-460-PVR-Viasat+-box/menu-id-134.html og den er begyndt at gøre knuder. Derfor tænkte jeg jo straks på om din var magen til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-10 20:33

Jeg er helt med på at kortet skal passe til netop den model den er aktiveret i, men det er ikke noget problem. Det vil hjælper de gerne med at ændre hos Viasat.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-10 20:41

http://www.version2.dk/artikel/15878-discountvej-til-hd-optager

lidt nede i teksten snakkes der lidt filsystem

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 04-11-10 21:05

Tak for svaret Fijala.

Jeg lukker tråden - du gav mig nogle informationer som dækkede det uløselige problem.
Hvad angår hvad jev vil med den derefter har jeg ikke taget stilling til endnu.