/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
heatballs ha, ha, ha
Fra : CharlotS
Vist : 1000 gange
20 point
Dato : 20-10-10 01:30

Tysker lancerer glødepærefidus: Importer dem som varmeapparater

En tysk maskiningeniør vil ikke finde sig i udfasning af glødepærer og har udnyttet et hul i EU-lovgivningen, der gør det muligt at importere pærerne som varmeapparater og sælge dem som "heatballs".

http://ing.dk/artikel/113088-tysker-lancerer-gloedepaerefidus-importer-dem-som-varmeapparater

Jeg synes godtnok også det er irriterende at glødepæren forsvinder, men nu er der måske håb forude

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-10 05:45

i al-så, så økologisk alting skal være
det er kun de små miljø-svin der kommer for retten

Citat
Læs også
Halogenpærer æder strøm som glødepærer

12. august 2010

Millioner af sparepærer fyldt med kviksølv ryger lige i forbrændingen

7. september 2009

Glødepærer forsvinder fra 1. september

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-10-10 06:28

Jeg kan ikke finde noget spørgsmål nogen steder?
Hvad ønsker du svar på?

hawaii7

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 20-10-10 14:43

hawaii7. Denne tråd er Smalltalk - altså IKKE et spørgsmål !

Venlig hilsen fra Kirstine

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 20-10-10 14:44

hawaii7. Håber så, at der gik et lys op for dig !!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-10-10 15:17

Jeg går ind for glødepærer over mit spisebord, det ville lette arbejdet når der skal vælges tråd til et stykke stof. Elle ønske at LED pører bliver billige at købe.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 21-10-10 17:52

Undskyld granner, men hva filen er "pører". Dit tastatur skriver skisme nogen gange i en værre pørevælling .

Kærligst fra Kirstine .

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 22-10-10 14:06

Indlæget var ment lidt som i spøg og de fleste fangede fidusen. Herligt at nogen finder veje, når vi nu skal påtvinges og have trukket alle mulige færdige løsninger, der har kviksølvs-forurening som svineri når lamperne går i stykker, ned over hovedet.

Her er i øvrigt deres hjemmeside:

http://heatball.de/

Håber det gav lidt inspiration

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 22-10-10 14:07

Tak for svaret spam-free.