/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Passola "trækker" ikke.
Fra : chacko
Vist : 570 gange
20 point
Dato : 09-05-03 15:45

Jeg har en Passola, som jeg har haft forskellige problemer med.

Lige nu kan jeg efter meget besvær starte den (det tager ca. 5-10 min.) og begynde at køre; men lige så snart, der er den mindste stigning på vejen, holder den op med at trække. Dvs. motoren kører omend for nedadgående omdrejninger, men jeg kommer ingen vegne. Jeg er desværre ikke nogen ørn til at reparere, så jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde.

Måske har det noget at gøre med tidl. problemer: Knallerten har været overfaldet af mus/rotter, som åd ledningsnet og luftfilter og -slange. Ledningsnettet er repareret og luftfilteret er skiftet til nyt; men slangen kan ikke fås mere, så der har jeg måttet finde en alternativ løsning. Her er så et stort spørgsmål: Der er en slange, der går fra den boks, hvor olie- og benzinslangerne samles (jeg ved ikke, hvad det hedder), og der er en slange, som er bidt i stykker. Jeg kan dog ikke se, hvor den skal føre hen; men det lader til, at der dannes vacuum i den, hvis jeg sætter en finger på enden af slangen. Den har ikke forbindelse til hverken benzinen eller olien, for der mangler ikke nogle slanger dér. Så indtil videre har jeg sat et lille stykke filter hen over åbningen i slangen.

Stemplet har jeg skiftet, cylinderen er renset og hohnet pga. ridser, tændrøret er nyt, batteriet er nyt - og der er også kommet ny udstødning på.

Men til trods herfor kan jeg stadig ikke føle mig glad, for jeg kan ikke køre på den uden problemer... Er der derfor nogen, der har en idé om, hvad jeg skal prøve at gøre?

Mvh. "Chacko"

Accepteret svar
Fra : stine86dk

Modtaget 20 point
Dato : 15-02-04 21:38

Okay dette er et godt spørgsmål.. kan godt se det er lidt af et problem... tjek svingkoblingen da det kan være at kobligspladerne skal skiftes hvis ikke så skriv så svare jeg igen

Godkendelse af svar
Fra : chacko

Dato : 20-02-04 19:27

Tak for svaret stine86dk.
Jeg har imidlertid opgivet knallerten og skaffet mig af med den, så nu er spørgsmålet ikke længere aktuelt. Undskyld ulejligheden!
Mvh. "Chacko"