/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fraflytning, depositum, flytterapport
Fra : molslinien
Vist : 2439 gange
100 point
Dato : 18-10-10 12:40

Hej

Jeg er flyttet fra min lejlighed, og i den forbindelse har synsinspektøren været og kigge, og han konstaterede ingen skader.

Han sagde så at jeg ikke ville få en synsrapport, pga. han er ny på jobbet.

Min udlejer siger nu at jeg først vil få depositum retur 6 uger efter min fraflytningsdag.

Ok, mit spørgsmål er:
Eftersom udlejeren ikke har gjort krav på noget (der er gået 20 dage siden fraflytning og syn), og jeg ikke har modtaget en synsrapport/krav, så kan de vel iflg. loven slet ikke gøre krav på noget nu?

Jeg er bare lidt nervøs for om de vil forsøge at tilbageholde noget (man hører jo om så mange grumme historier)
;)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-10-10 12:47

Hej.
Citat
Han sagde så at jeg ikke ville få en synsrapport, pga. han er ny på jobbet.

Det skal du simpelthen forlange at få...du har krav på det.

Citat
Min udlejer siger nu at jeg først vil få depositum retur 6 uger efter min fraflytningsdag.

Giv ham de 6 uger...det er meget normalt med den tid.
HVIS så ikke du får penge tilbage eller hører noget skal du sende et anbefalet brev til ham hvor du gør dit krav gældende.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-10 12:52

Krav om betaling fra din side skal være gjort dig bekendt inden 14 dage efter fraflytning, men derefter kan der godt gå noget tid før du får pengene.

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 18-10-10 13:00

piaskov> ja, men hvis jeg ikke har fået en specificeret synsrapport, betyder det jo egentlig bare at udlejeren slet ikke kan gøre krav på noget

Kortoververden> ja, det var dén jeg hentydede til ;)

Takker

Godkendelse af svar
Fra : molslinien

Dato : 18-10-10 18:07

Tak for svaret Kortoververden.