/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
beskæring
Fra : kivi
Vist : 1019 gange
100 point
Dato : 16-10-10 11:25

jeg har en ca 3 m høj lidt slank tjuja som jeg godt kunne tænke mig at beskære/styne da den er ved at være for stor hvor den står , den er vist ret svær at flytte så gode råd er velkomne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-10 12:34
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-10 15:16

Nu har jeg ikke læst alle de råd der er i smullers tråd.... meeen jeg selv ville vente til foråret.

Hvis du beskærer nu, og det bliver nattefrost - det har vi haft her et par gange allerede - så risikerer du at der kommer forfrysninger hvor der er skåret, og du derved skal skærer endnu mere af til foråret

Når jeg klipper i mine tuja, klipper jeg samtidig med at jeg klipper hæk

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-10-10 16:45

det der er problemet kan man klippe et tjuja træ/busk uden at det tager skade

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:17

Jeg klipper rask væk i toppen, men kun nye skud på siderne, ellers bliver der bare en brun plet

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-10-10 11:54

Tak for svaret Nordsted1.