/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
forhud sidder fast på hovedet.. hjælp!
Fra : Hansen4life
Vist : 6948 gange
110 point
Dato : 03-10-10 11:58

Hej allesammen..

Jeg har dette problem, når jeg trækker mit forhud tilbagesidder det fast ligesom en lille snor
omme bag på hovedet. Jeg er 15 år gammel, og jeg ved ikke om det er normalt og om det bare gir slip i løbet af et stykke tid. Kan man ikke på en måde over et stykke tid få det til og gi mere og mere slip?

Tak på forhånd
- Hansen4life

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-10 12:07

Som jeg læser dit spørsmål, så har du en let forhudsforsvævring det er meget almindelig og ikke noget at være nervøs for, en lille operation kan løse problemet men hvis det ikke er værre end at du kan leve med det så er det ikke et problem.
Citat
Kan man ikke på en måde over et stykke tid få det til og gi mere og mere slip?

nej det skal du ikke regne med men sørg for at fyren en våd når du trækker forhuden frem efter endt "arbejde" ellers gør det lidt nas

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 03-10-10 12:09

jeg er nemlig jomfru og har fået kæreste på i 3-4 uger nu, og så tænkte jeg på, kan man godt ha samleje med det?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-10-10 12:12

Hej med dig.
Citat
og så tænkte jeg på, kan man godt ha samleje med det?

Ja det kan man godt.
Men ring lige til din læge for det lille problem kan klares med lidt salve du skal smøre under forhuden.
Det er som o.v.n. skriver lidt forhudsforsnævring og der skal nok ikke mere til end lidt salve i første omgang.
Men det ved din læge alt om...og husk..du er IKKE den første med det problem.
Held og lykke med kæresten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-10 12:19

Held og lykke med kæresten, gå du bare videre når i begge er klar, jeg tror ikke at du vil opleve noget som helst problem.
Husk kondom

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 03-10-10 12:22

så må jeg vel prøve og tage til læge engang..
men forsvinder det ikke med tiden?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-10-10 12:23

Citat
men forsvinder det ikke med tiden?

Det er nok lidt tvivlsomt...så smut en tur forbi ham..han skal jo se det før han kan udtale sig om det.

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 03-10-10 12:24

Haha :D
mange tak begge to :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-10 12:29

Det kan kun lægen svare på når du er undersøgt, afsted med dig hvis du synes det er et problem, i forhold til kæresten så tror jeg du fungerer ganske normal og ikke oplever problemer.
Personlig tror jeg ikke at det løses af sig selv, men det er min personlige mening, jeg har ingen faglig baggrund til at svare på det.
Du er simpelhen lidt nervøs og det behøver du ikke at være, du er sikkert ganske normal

øh hvad er normal - det er vel som folk er flest eller hvad

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-10 13:26

Jeg vil sige som de to andre, du har et lille problem, men du gør det selv større end det er. Som mor til 2 drenge ved jeg at det kan løses. Men tag lægen på råd. Og som Piaskov skrev, du får nok bare en salve. Det gjorde mine drenge. Og så løste problemet sig selv.

Så held og lykke med kæresten og tag så en snak med lægen, endnu en gang, lægen har set det hele før. For det er et meget almindeligt problem for unge drenge.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-10-10 17:21

Hejsa,

Havde nøjagtig samme "problem" som dig da jeg var i din alder. Og må desværre sige til de andre kommentarer at det intet har med "forhudsforsnævring" at gøre!
Du fejler intet og vil ikke have nogen problemer ved samleje!
Læge - kræves på ingen måde da du vil se at "sammenhæftningen" langsomt og uden smerter forsvinder i takt med at du udvikles.
Så ro på - ingen panik - og nyd de oplevelser som kommer

Bluesky

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 17:35

Citat
når jeg trækker mit forhud tilbagesidder det fast ligesom en lille snor

det har alle mænd
ved dog ikke om omskårne har det
det minder om en streng/ og sidder bag penis-hovedet
det har intet med brok at gøre OG
har du ikke ligefrem brugt din ''højremand''
kan det godt være/ blive ømt de første mange gange
alt skal jo lige træne op, og med tiden bliver
''strengen'' mere elastisk

Citat
Bag pikhovedet er en lille fold eller revne, hvor der sætter sig det, man kalder nakkeost (eller smegma). Det er gammel hud og talg, og kan skylles af med vand. Har du problemer med at holde pikken ren, f.eks. pga. forhudsforsnævring, kan der opstå betændelse.

http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=5309

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 18:57

Citat
når jeg trækker mit forhud tilbage

forhuds forsnævring

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 03-10-10 19:40

Mange snakker om forhudsforsnævring,jeg kan ikke se i dit ? at det er problemet.

Hvis du kan trække forhuden helt tilbage så hovedet er frit og du kan vaske dig er der ingen problemer,den lille "streng" på undersiden er normal.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-10-10 21:15

Problemet er hvis du ikke kan trekke forhuden tilbage når pikken står. Hvis du ikke kan det, så må du til lægen.Har hørt at mange har løst problemet med at bruge madolje under forhuden, og brug frøken højre ofte for at få strengen mere elastisk.
alimak

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:20

forhuds-problemer burde opdages af skole Lægen
men det eksisterer vist ikke nu om dage```???????

jeg havde det
og skolelægen?)(&#="/#
læg dig ned på briksen
efter EN behandling fra den Læge
og jeg fejlede intet__FUC_ det gjorde NAS

men sikkert hurtige og mere HUMANT end...
indlægges og have sprøjter _ det var jo væk = dagen efter = smerten
BARE FOR AT KOMME HJEM uden natpotte på hovedet

kan sgu ikke undvære min__ditto

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:22

forhuden al_så
så er der mere LØ/YST i snabelen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-10-10 21:26

Hejsa igen,

Jeg tolker spørgsmålet, som ikke værende et problem med forhudsforsnævring, men at der på oversiden af glans sidder et stykke af forhuden fast på glans. Dette var det som jeg selv havde oplevet og som blev løst via naturens gang.

Har jeg ret Hansen4life ?

Bluesky

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 04-10-10 07:32

hej hansen
jeg tror nu heller ikke det er forhudsforsnævring der er problemet. og hvis du ikke har ondt når du trækker forhuden tilbage, imens du har rejsning, er der heller ikke brug for hverken læge eller salve.
jeg blev selv oppereret for forhudsforsnævring da jeg var 10, i dag er jeg 34.. og jeg har stadig min "streng" bag på hovedet.. ingen problemer = velfungerende sexliv det kan bevirke, alt efter om strengen er lang eller kort, at hovedet bøjer lidt nedad.. men det kan sagtens være en fordel (en g-punkts vibrator har f.eks. også bøjet spids )
så bare kast dig ud i opgaven når du og kærsten er klar.
pøj pøj