/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Frølår
Fra : spam-free
Vist : 3311 gange
19 point
Dato : 30-09-10 20:26

tilbredning af disse

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-09-10 20:47
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-09-10 20:54

Frølår er faktisk en delikatesse.

Du skal bruge, foruden en pose frosne frølår:

Hønsebouillon
Hvidløg
Schalotteløg
Hvidvin
Piskefløde
Purløg
Basilikum
Salt
Peber
Kartofler
Knoldselleri
Olivenolie
Frisk timian
Salt
Peber
De optøede frølår koges op i hønsebouillonen. Imens svitses de finthakkede løg og hvidløg i olivenolien. Hvidvin, noget af bouillonen og fløden tilsættes og reducerer. Lad frølårene få en kort tur med i gryden. Krydr med salt og peber.

Tilsæt hakkede purløg og kom retten i et fad. Pynt med basilikum. Serveres med kartoffelselleri:

Kartofler og selleri skrælles og skæres i tynde stave, og svitses i olivenolie. Steg videre ved lavere temperatur og krydr med salt, peber og frisk timian.

Af vin vælger du en meget tør hvidvin - eller tilsvarende tør Rose. Meget gerne Pecorino vine.

God appetit.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-10 21:18

Jadak. Men hvad så hvis i ved en fejl myrder en fortryllet prins. Tak for kaffe.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-10 21:18

Der er heller ikke jagttid på føer. De er fredede.
Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 19 point
Dato : 30-09-10 21:30

Ikke dem der er i min havedam! Dem må man gerne jage!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-09-10 21:31
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-09-10 21:39

Citat
De er fredede.

Citat
kke dem der er i min havedam! Dem må man gerne jage!

U_P_S =
dem jeg tænker på = i baghaven
ikke en sø/ dam/ eller andet,_ med vand at gøre
-----
har aldrig kunne huske forskellen mellem den vand
og *græs* gåénde KVÆK´r

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-10 21:43

Heller ikke tudser må man jage. De er også fredede. De eneste lår der ikke er fredede er frøkenlår.

Mvh.
Tonganeseren

MEN! Man kan købe frølår på dåser og frosne. Dem må man gerne æde.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-09-10 23:01

Citat
Heller ikke tudser må man jage

dr RØG katten´s natmad SG_

Citat
De eneste lår der ikke er fredede er frøkenlår.

skal_ da LIGE afprøves_= smagen altså...

Citat
MEN! Man kan købe frølår på dåser og frosne. Dem må man gerne æde.

frisk mad TAK...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-10 03:03

Den fortryllede prins er en tudse. Så hvad det angår kan man roligt slå frøer ihjel.

Men alle padder er totalfredet i Danmark, også dem i havedammen.

frølår skal derfor købes importeret fra opdræt i andre lande.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-10-10 07:50

Måske er politikkerne indrullet under samme frednings kategori, for tudser og andre padder, selv om nogle af dem kunne stege længe i deres eget fedt for tiden, mon ikke der burde serveres stormgæret mjød til, hvis det kom en rigtig kannibal forbi.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-10-10 08:31

Jeg vil sgu' hellere sætte tænderne i frølår end i låret på hvilken som helst kvindelig politiker - forestil jer hvordan det vil smage at bide f.eks. Marianne Jelved i lårene, selvom der er krydret godt med masser af hvidløg !!!

Til de tvivlende omkring den ægte vare, frølårene, er det en delikatesse som af udseende og smagsmæssigt minder om en mellemting af kanin og kylling med lyst kød og så kan man jo krydre efter hvilken smagsretning man ønsker - men lad være med at stege dem tørre, så er fornøjelsen væk !
Server kold hvidvin af en god kvalitet, f.eks. Weißer Burgunder Spätlese - trocken med et par år på bagen, fra Tyskland - en himmerrigsmundfuld.

Øjenvidnet4
MULTI-X aus Dänemark
Uelzen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 01-10-10 10:09

Citat
Den fortryllede prins er en tudse. Så hvad det angår kan man roligt slå frøer ihjel.

Citat
Men alle padder er totalfredet i Danmark, også dem i havedammen.

øhhhhh.
hvem kontrollere lige min beskedne lille bestand
MÅ man heller ikke SMADRE dem___
med en motor__? fræser / klipper
kan så lige nævne ,at MINE §)(&#%! er så store,
at katten sikkert hellere ville tage en LOKAL (rotte) med hjem

Citat
frølår skal derfor købes importeret fra opdræt i andre lande.

tilbredning af disse

der er sgu for meget QVICK/ _ spillere i de LÅR_ du der

Godkendelse af svar
Fra : spam-free

Dato : 20-10-10 21:28

Tak for svaret Flash77.