/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert udstødning
Fra : oliver3660
Vist : 4320 gange
100 point
Dato : 26-09-10 14:44

Hej.

Jeg blev stoppet af politiet her den anden dag, imens jeg kørte på min PGO PMX Sport. De var lidt mistænksomme på min udstødning. Har fundet ud af at den ikke er lovlig, men jeg slap uden en bøde men fik at vide at jeg skal skifte den ud til en Original PGO PMX Sport udstødning. Her kommer mit spørgsmål så: SKAL det være en original udstødning? Kan det ikke bare være en lovlig godkendt udstødning? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde nogle steder hvor jeg kan købe en original udstødning. (Jeg kørte med den lovlige hastighed). Én af mine venner har knækudstødning, hans kører også det den må. Men da han blev stoppet af politiet, sagde de ingen ting til udstødningen. Ville være dejligt med noget hjælp!

Hilsen Oliver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 15:32

Citat
SKAL det være en original udstødning?

Ja - jo

Citat
Kan det ikke bare være en lovlig godkendt udstødning

Jo - men hvor vil du finde den hvis den ikke er original

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-10 15:52

Må være en een-gangsmaskine hvis man ikke kan finde originale dele

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 26-09-10 16:21

Nu mener jeg om det er lovligt at montere f.eks. denne udstødning på min PGO PMX Sport. http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=67237 Det er jo ikke en Original PGO udstødning, men den passer til, og den er godkendt.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 26-09-10 16:27

Eller nok nærmere sådan en her. http://www.speed-up.dk/product.asp?product=2624

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-10 16:48

Hvis den passer til og er godkendt er det vel i orden at købe så'n en

Udstødningen leveres med plombering og er lovlig at bruge på 40,00mm cylindere.
http://www.speed-up.dk/product.asp?product=2624

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-09-10 16:54

Citat
stoppet af politiet

siden hvornår - har de tid til DET
troede de`? havde travlt med indbrud
og kolonne kørsel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 17:47

Såfremt firmaet kan levere en typegodkendelse af produktet, til DIN knallert, er den lovlig - ellers IKKE.... (uden syn)

Hvad de "lover" på en hjemmeside giver jeg ikke meget for, udover at du kan forlange pengene tilbage

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-09-10 20:16

Jeg tror gerne du må sætte en uoriginal udstødning på så længe den ikke komme til at køre hurtigere end med en original udstødning så tror jeg politiet er ligeglad.
Men den må nok heller ikke larme mere eller forurene mere end hvad den gør med original udstødning.
Så jeg vil tro det er ulovligt hvis den originalt er med katalysator også du sætter en udstødning på som ikke er med katalysator. Spørgsmålet er så bare om politiet ikke er ligeglad med det.
De har jo deres rullefelt til at teste hastighed.
Jeg har ikke hørt om at de brugere lyd og udstødningsmålere til at finde ud af om den larme for meget eller forurener for meget.

Nu er der jo knallert kontrol fra imorgen og til og med torsdag (27. - 30. september) så hvis du stadig har den udstødning på så ville det nok være bedst og lade den stå også vente med at køre til du har fået sat din udstødning på.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-09-10 22:33

Citat
Nu er der jo knallert kontrol

OK_så kan de møj_unger måske lære/ leve_ et par mere....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-09-10 22:37

jeg blev stoppet for mange år siden med 80 km/t
bare fordi han troede der var brand i scooter_dyret

MEN det var BARE = smøgen der havde tændt min BACK_PACK

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-10 13:32

Det var i "gamle dage", inden EU havde hevet regeringen i ørene, at det kun var tilladt, at køre med originallydpotter . Hele miseren begyndte med, at bilfabrikanter og importører insisterede på, at der kun måtte benyttes originaldele ved reparation af biler, og som erstatningsdele, hvis garanti osv. fortsat skulle gælde i Danmark. EU dekreterede, at dette hindrede fabrikanter af erstatningsdele i, at sælge deres produkter i Danmark, og derfor var en ulovlig handelshindring. Danmark måtte derfor anerkende brugen af "uoriginale" erstatningsdele, herunder lydpotter. Hermed var der åbnet for lovlige uoriginale lydpotter, også til knallerter. Problemet med knallerterne var nu, at lydpotterne var en del af droslingen på knallerter, og derfor ikke kunne betragtes, som en almindelig erstatningsdel, som f.eks. et sidepanel til en bil. Snik snak, sagde EU. Hvis potten opfylder standardkravene, er det en almindelig erstatningsdel, og
http://www.billig-scooter.dk/about12478.html

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 30-09-10 17:34

Du skal køre med en godkendt udstødning, de fleste uorginale udstødninger er kun godkendt til 45 scooter, så der er nok ikke nogen vej uden om den orginale, men det burde også være til at opdrive sådan en brugt, de fleste sætter jo en anden udstødning på scooter.