/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvorfor bumser når man tager solarie?
Fra : Clairygg
Vist : 4481 gange
100 point
Dato : 08-05-03 16:26

Jeg har lige et lille spørgsmål. Jeg har brugt en creme kaldet skinoren i to uger i dag. Den virkede godt lige i starten men ikke rigtig mere! Der er kun gået to uger nogen forklaring?

Det egentlige spørgsmål var. Hvorfor får jeg FLERE bumser når jeg har taget solarie? Man læser og hører jo hele tiden at sol hjælper på bumser, og det tror jeg også det gjorde i starten, men nu har jeg taget sol i et halvt år, og efter jeg har taget sol blomstrer bumserne simpelthen bare ud. Det er jo ikke lige det fedeste, når jeg nu bruger cremer mod det og jeg gerne vil af med dem. Så jeg stoppede med det for nogle uger siden, jeg har ikke så mange bumser nu. Men er tilgengæld begyndt at blive blegere. Det er irriterende for jeg vil gerne være brun, så spørgsmålet var om nogle derude sad med et bud på hvorfor jeg får bumser af at tage sol?
Hvad jeg kan gøre for ikke at få bumser når jeg tager solarie?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-03 18:34

Få din læge til at henvise dig til en hudlæge. Der er ingen grund til at gå og bakse med bumser i lange tider. Men bumser er et symptom, der kan have mange forskellige årsager, så du kan let ende op med at få endnu flere problemer hvis du følger et råd, der ikke passer til din hud. Uanset hvor slemt det er nu, så kan det blive værre. Og det kan også komme helt væk ret let, hvis du lader "fagfolk" se på det.
God bedring...
Hilsen Birgitta

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-03 19:45

Hejsa
Solarie = varme, ved varme udvider dine hudporer sig. Du sveder og har smurt dig med creme og andet stads, dette siver ned i dine nu åbne hudporer. Solariet slukker, det bliver køligt, dine hudporer trækker sig sammen (lukker) og du har indesluttet årsagen til dine bumser... det er så min filosofi, men Brigitta er inde på noget rigtigt. Lider du meget af bumser, så få det undersøgt.

også god bedring herfra...
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-05-03 20:27

Det er meget vigtigt at du renser din hud med rensemælk,som du renser af enten med vand eller servietter (det står på flasken), derefter skintonic og derefter smører dig med en creme. Det bedste du kan gøre er at bruge de 3 ting af samme mærke, da de komplimenterer hinanden. Som Søren skriver, får du flere bumser, når dine porrer udvider og trækker sig sammen...osv som han skriver! Får du søvn nok? Det har også stor indvirkning på din hud. Alkohol er heller ikke godt, men med måde, skader det ikke det store. Men hvis du virkelig gerne vil have en sund frisk hud at se på, er dette fremgangs måden. Du vil måske opleve, at de første 14 dage efter at du hver dag renser din hud, vil det blive en smule værrer, men derefter går det den anden vej. Hvis du lægger mærke til det, kan du altid se hvis folk ikke får renset deres hud hver dag, ligger der ligesom et gråt skær over huden...man kommer til at se meget friskere og sundere ud hvis man gør dette hver dag.
Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-05-03 16:55

Ja, og hvis man har en sart hud, og man køber en hel, dyr serie der komplementerer hinanden, så risikerer man at få endnu flere bumser. For man vil så gerne have, det skal virke, til den pris... Og så bliver man ved i alt for lang tid. Hvordan mon det kan være, at folk bliver ved med at gå og døje med kløe og smerter og skæmmende bumser i ansigtet i månedsvis og endda årevis?? Hvis man gik og havde ondt i maven eller i et eller andet led så lang tid, så ville man da gå til læge...

Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-05-03 22:01

Birgitta...jamen hvis du "slår ud" af den er det jo ikke den rigtige..men du kan altid få en prøve på produktet og gå hjem og få den testet...det er jo det gode ved de dyre produkter. Det er ikke nødvendigvis fordi du ikke kan tåle produktet at du får flere bumser, kun fordi du får renset ud...sådan er det jo også med kroppen når du "renser ud". Ved ikke om det var et surt opstød, eller fordi jeg ikke havde udtrykt mig tydeligt??
Venligst
Sus

Godkendelse af svar
Fra : Clairygg

Dato : 10-05-03 13:23

Tak for svaret CLAN. okay... Tak for svarene. Så må jeg vel bare prøve at komme så meget ud i den rigtige sol som muligt og se om det ikke kan virke. Der sveder man jo ikke så meget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-05-03 18:11

Jammen Sus dog, Jeg taler af egen erfaring. Har lidt af bumser det meste af mit liv, og har prøvet ALT selv, og er blevet fejlbehandlet af egen praktiserende læge. jeg ved, hvad bumser gør ved selvfølelsen. Og der er ingen grund til at slås med dem i årevis, for en hudlæge kan ret nemt helbrede, enten med antibiotika, som virker lynhurtigt, men ikke altid har varig virkning. Eller med Roaccutan, som er et noget skrappere middel.
Jeg garanterer dig for, at jeg har prøvet at rense hud på alle mulige og umulige måder, prøvet diæter, salver, cremer osv. Og jeg blev først helbredt, da jeg fik antibiotika. Det er en betændelse, næsten som en halsbetændelse eller lungebetændelse. Men der skal ret store mængder antibiotika til i lange perioder, fordi det jo skal virke helt ud i de bittesmå blodårer i huden. -Ingen sure opstød. Men ærgelse over mange plagsomme år. Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Clairygg

Dato : 25-05-03 23:23

Hej... Lige et spørgsmål til: Hvor lang tid efter man har spist usundt/drukket alkohol osv. kan man regne med at bumserne rigig sprænger ud? en dag eller snarere en uge? Vil gerne vide det, for jeg kan se at jeg her de sidste dage er begyndt rigtigt at spænge ud. Havde sidste skoledag d.20 hvor jeg både spiste på resturant to dage i træk, og drak en del alkohol. (den ene gang må man godt:).....
Kan det være derfor at jeg ligepludslelig 5 dage efter begynder få bumser? Hvorfor tager det så lang tid?

Kommentar
Fra : Clairygg

Dato : 25-05-03 23:23

Hej... Lige et spørgsmål til: Hvor lang tid efter man har spist usundt/drukket alkohol osv. kan man regne med at bumserne rigig sprænger ud? en dag eller snarere en uge? Vil gerne vide det, for jeg kan se at jeg her de sidste dage er begyndt rigtigt at spænge ud. Havde sidste skoledag d.20 hvor jeg både spiste på resturant to dage i træk, og drak en del alkohol. (den ene gang må man godt:).....
Kan det være derfor at jeg ligepludslelig 5 dage efter begynder få bumser? Hvorfor tager det så lang tid? Man burde da få dem dagen efter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-05-03 16:49

Hej, Clairygg. Bumser er en betændelsesinfektion som du har i kroppen hele tiden, indtil du får gjort noget alvorligt ved den. Bumserne vil blusse op, når din immunforsvar er nedsat af forskellige årsager. Det kan være stress (eksamensnerver) -for lidt søvn, for meget sprut, ikke sund nok mad o.s.v. Det kunne da godt være, hvis du dagen efter dit gilde havde startet et regelmæssigt liv, med NATTEsøvn nok, masser af revne gulerødder, masser af drikkevand, o.s.v. -så havde du undgået det sidste udbrud. Men det kan også være, at bumserne var kommet alligevel. Solen kan jo også irritere huden, så man begynder at blomstre. Så længe du har infektionen i kroppen, så vil bumserne komme igen, på irriterende tidspunkter når du mindst ønsker det. Hvis du altså ikke hører til de heldige, der vokser fra det i løbet af 1-10-20 år. Eller i morgen...