/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjemmegrupper
Fra : BarsKill
Vist : 1873 gange
100 point
Dato : 24-09-10 12:55

Jeg kører win 7 og office 2010, og har McAfee total protection på alle pc'er. Men jeg har et giga-problem med at oprette en hjemmegruppe.
Jeg har været omkring synkronisering af PC-tid - de kører synkront, og jeg har forsøgt at ændre McAfee's firewall til at "have tillid" til alle pc'erne - men får stadig beskede "Der kan ikke oprettes hjemmegruppe på denne pc".
Hvorfor - og hvordan løse???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-10 13:17

Prøv at kigge her
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=147725

Så fik jeg oprettet en Hjemmegruppe

Her er opskriften som virkede for mig, jeg sprang punkt 1 over...
Peer Networking Grouping = Gruppering af peer-netværk
PNRP Machine Name Publication Service = PNRP – Tjeneste til udgivelse af computernavn

1. Temporarily disable Firewall and third party antivirus program on the computer for a test.

2. Verify relevant services
=========================
a. Click "Start", type "services.msc" (without quotation marks) in Search Bar and press Enter.

Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password, or click Continue.

b. Right click the "Peer Networking Grouping" service and choose Properties.
c. Please check if the service is started; if not, please click the Start button and see if it works.
d. You may also choose Automatic next to Startup type.
e. Click OK.
f. Please repeat the above steps with another service: PNRP Machine Name Publication Service.

3. Modify IPv6 registry key to enable IPV6
==========================
a. Click Start, type regedit in Search Bar, and then click regedit in the Programs list.

Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password or click Continue.

b. Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TCPIP6\Parameters

c. Check whether the "DisabledComponents" registry key exists. If so, let's move on the next steps.

d. Double click the "DisabledComponents" registry key and modify the value to 0.

(If the key doesn't exist, please create the key above and assign the value 0)

e. Exit Registry Editor, and then restart the computer.

Kilde
http://www.cableforum.co.uk/board/87/33659492-teredo-tunneling-pseudo-interface-needs-reinstalling.html

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-10 00:04

Det problem har jeg også
Jeg har tidgere spurgt om hjælp og fik også mange svar, men desværre var der ingen af dem som hjalp.
Bemærk dog dette, som tilsyneladende hjulpet andre brugere
Jeg gik i Windows 7 forum og søgte på sagen og fik en masse andre med tilsvarende problemer.
Een af tingene var, at jeg skulle give 0_værdien som 64-bit for at få den til at "hænge fast" I REGEDIT.
Desværre er det det samme fejlvindue jeg får.

Jeg har også gjort dette
Jeg har desuden foranlediget af nogle tråde i Microsoft Answers bl.a. om "TCP/IPv6 and homegroups - TCP/IPv6 is active, but homegroups it is not" hvoraf fremgår, at dette er et nogenlunde kendt problem også pillet i REGEDIT men stdig uden resultat.
Det har måske noget med routeren aty gøre
leob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-10 19:11

Hwa'så?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-09-10 21:49

ja, så kan spørgeren se, at han for det første ikke er alene med dette problem og for det andet, at det formentlig er en Microsoft fejl, som under visse - ukendte - omstændigheder rammer nogle brugere.
Jeg checker en gang i mellem, om jeg har fået skiftet/opdateret noget hardware eller software og håber på, at problemet løses. Det er desværre ikke sket endnu.
leob

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 12-12-10 16:32

Tak for svaret leob.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-10 17:10

Selvtak, sku det ik være en anden gang

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 16-05-14 11:19

Jeg er helt på bar bund med hensyn til etablering af en hjemmegruppe/hjemmenetværk, så jeg ville blive meget glad for at få lidt direkte instruktioner til etableringen af af et hjemmenetværk på Windows 7 Home Premium-