Der kan MÅSKE være tale om en revne i topstykket, som først viser sig når motoren er driftsvarm.
Det kan man ikke klandre værkstedet for.
Det er den slags ting der meget sjældent sker.
Trykprøven viser i al fald helt klart, at toppakningen er tæt.
Det er faktisk også en helt almindelig fejl, at selve ekspansionsbeholderen er revnet.
Og det er helt normalt at man ikke kan se det med det blotte øje, sålænge den sidder på sin plads.
Når først den er ude, er der som regel en forræderisk lille revne i bunden eller i siden af den
Tjek kølesystemet på følgende måde :
Fyld køler og ekspansionsbeholder helt op.
Kør en tur på mindst 25km, så motoren bliver ordentlig varm.
Når du kommer hjem, lader du bilen passe sig selv i mindst 4 timer uden at pille, røre, tjekke eller bekymre dig over noget som helst på bilen.
Når de 4 timer er gået, tjekker du niveauet i ekspansionsbeholderen.
Der SKAL mangle ca. 0,5-1L kølevand.
Det er normal situationen.