/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
billedet for stort ved kloning...
Fra : solgaard
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 07-05-03 23:49

Hej alle

Når jeg laver en kloning dvs. så jeg har skærmbillede både på min monitor og fjernsynet på samme tid er billedet for stort på fjernsynet man kan så rykke det frem og tilbage på tv'et med musen.. men det er irriterende at man ikke kan se hele skærmbilledet på tv'et..! jeg kører i opløsningen 1280*1024 hvis jeg sætter opløsningen ned kan jeg godt se hele skærmbilledet..

mit spørgsmål lyder så: er det muligt at kunne se hele skærmbilledet på tv'et ved en opløsning på 1280*1024 da jeg synes at en mindre opløsning er grim på monitoren..?

Håber nogen kan hjælpe

På fohånd tak

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-05-03 00:51

Hej Solgaard!

Nej / ja / kommer an på

Jeg har et Geforce4 Ti4200 med TV-Out og når jeg bruger TV-Out til mit store TV (med auto zoom og muligheder for indstilling af billedet i flere formater) kan jeg det som du efterspørger; men gør jeg det samme til et ældre og meget billigere TV har jeg samme problem som dig.

Måske findes der et program, der kan sammentrænge billedet til fjernsynet (men jeg kender det ikke) og ellers vil en mulighed være, at få et TV næste gang, der kan tilpasse billedet

Der er også stor forskel på de enkelte grafikkort og hvad de kan og måske er der et grafikkort der kan det du efterspørger.

Hvilket grafikkort har du og hvilket program benytter du?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-05-03 10:44

hej bjarne

jeg har samme grafikkort som dig et Asus geforce4 ti4200 128mb ddr
program..? til tv-out bruger jeg det der nView

mit tv kan ikke det der med indstillinger andet end jeg kan lave det til widescreen.. og det bliver det jo kun mindre af desværre..

det kunne være rart hvis man kunne få et program som du skriver..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-05-03 15:22

der er bare underligt at det er kun når jeg kloner..:! hvis jeg slår den over så den kuner på tv kan jeg godt se hele billedet.. det må være fordi at tv-out'en kun kan køre 1024*768 men jeg ved det ik

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 08-05-03 21:10

Der findes et program der hedder TVTool som måske kan afhjælpe problemet.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-03 00:33

Hej Solgaard!

Ja - det er et dejligt grafikkort!

M.h.t. til din kommentar af 15:22 - ja så er der begrænsninger på det grafikkort m.h.t. 2 skærme samtidig og derfor muligvis ingen prob. ved 1 skærm, det var bl.a. derfor jeg havde mistanke til om dit grafikkort kunne magte opløsningen at jeg spurgte til type og program.

Jeg benytter også selv nView og har endnu ikke haft behov / prøvet TVTool - men det er da en mulighed; og du kan bl.a. downloade og læse mere via:
http://tvtool.info/index_e.htm

programmet er shareware og den vers. man downloader virker ca. 15 min. så lukker programmet - programmet koster p.t. EUR 10.00 at registrere.

Du kan jo prøve TVTool og meld lige tilbage og ellers så bilver grafikkortene heldigvis bedre og bedre og venter man lidt efter fremkomsten så er de også betalbare.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 09-05-03 11:31

Tak for svaret Bjarne_H. jeg finder ud af noget

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-05-03 15:37

Selv tak - hvis jeg finder noget brugbart så vil jeg vende tilbage evt. via et tips og du kan jo gøre det samme

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-05-03 04:45

det vil jeg gøre.

umidelbart kan jeg ikke se at der skulle være andet at gøre end at vælge tv-out som en enkelt enhed i stedet for en kloning

Mvh

Solgaard