/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Erfaringer med rødtunge
Fra : smuller54
Vist : 1560 gange
100 point
Dato : 14-09-10 21:05

hej

Jeg tror lige jeg har forkøbt mig.

Troede jeg havde bestilt rødtungefileter (600 g). Fik leveret flåede rødtunger.

Har tidligere brugt fileter og synes det er en superdejlig fisk, som jeg sagtens kunne anvende til rigtig meget.

Jeg har ingen erfaring med rødtunger, som ikke er i fileter- spørgsmålet er nu --- er der nogen der har erfaringer med opskrifter til rødtunge, som ikke er fileteret.?

Det kunne jo være at det var mere interessant end at gå i gang med at filetere

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-10 21:52

Hejsa smuller.

Den mulighed du har er at skære dem lidt op i ryggen...event. lave en lækker fiskefars og "fylde" dem med.
Der efter lægger du dem i bradepanden og hvidvinsdamper dem. Læg lidt limeskiver på toppen hvor du har lagt farsen ind.
Det smager så englene synger. Men kræver naturligvis lidt størrelse på fiskene.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-09-10 21:55

Øv ...glemte at sige jeg gør det med pigvar.

MEN fandt lige denne fra Price på nettet.
Den skal jeg da selv prøve næste gang
http://spise.dk/r%C3%B8dtunge-og-olivensm%C3%B8r/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-09-10 22:07

Citat
Den mulighed du har er at skære dem lidt op i ryggen

Og ned langs benene så du laver lommer naturligvis.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-10 22:09

Citat
Og ned langs benene så du laver lommer naturligvis.

den er jeg med på -

lommerne skal ikke være tomme-

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-09-10 22:28

Citat
lommerne skal ikke være tomme

Niks putte de skal være fyldt med lækker fars

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-10 23:29

Tak for svaret piaskov.

Men jeg tror jeg vælger at lave fileter af dem. Synes det lyder for tungt at lægge fars i. Men tak for hjælpen ellers.

jeg kan ikke lige vente på flere opskrifter- det skal jo laves imorgen.

Og så har jeg masser af ideer- måske det bliver til et tip

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-10 23:52

Smørstegt rødtunge er let og lækkert http://www.fiskfrahundested.dk/rodtunge.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-10 23:56

tak katekismus

den havde jeg også selv fundet - blot på en anden side. Men jeg er stadig ikke blevet tændt på at tilberede fisken med ben endnu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-10 23:57

obs husk lige at spørger ikke får mail, efter afslutning af spørgsmålet, så det er kun hvis man selv kigger efter

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-09-10 02:34

Jeg var for sent ude, Smuller, men kigger du ind så se denne opskrift:

http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=794

Jeg får selv leveret fisk fra Skagenfood, og deres opskrifter er altid gode. Så kig dér næste gang, du mangler en fiskeopskrift