/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
VMWare ThinApp
Fra : steno
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 13-09-10 13:57

Hej alle.

Er der nogen der ved om det er muligt, at køre VMWare ThinApps i Ubuntu,

og i så fald, hvordan ?

Som jeg ser det burde det jo være ligegyldigt hvilket program, man kører gennem dette system.

Bare systemet er sat til de rette parametre.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-09-10 14:18

Det er absolut muligt.
Dog er VMware ikke den bedste emulator der findes - Jeg ville evt kigge på VirtualBox eller Xen - Men det er muligt.
Tror endda at Vmware findes i Ubuntu pakkearkiv(kører ArchLinux eller Debian) så er da ikke helt sikker

Kommentar
Fra : steno

Dato : 13-09-10 14:40

Hej peque.

Tak for links, men det ramte lidt ved siden af spørgsmålet..

Jeg vil lave systemet sådan, at jeg på en Windows PC, f.eks. laver en Adobe Reader ThinApp.

For dernæst at kunne køre denne .exe app i Ubuntu.
Så jeg på den måde kan køre Windows Apps igennem WINE eller Crossover.

Kan bare ikke helt finde ud af hvordan jeg fikser dette.

Når jeg klikker på programmet i Ubuntu, kommer der et fint skilt op med Licensed By:, men herefter crasher programmet med fejl "Crash in RelaunchUsingCreateProcess"

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-09-10 14:50

Tja det kommer jo meget an på hvad der understøttes.

Jeg kører selv op til flere Windowsprogs igennem wine - Men tror mere det er dine netværksindstillinger der kikser for dig -. Alt efter om du kører NAT eller Bro - Hvis det skal lykkedes for dig - skal du ihvertfald køre med en netværksbro

Kommentar
Fra : steno

Dato : 13-09-10 15:12

Ja det er korrekt, men hvis bare man får de generelle VM Apps til at fungere, burde der jo ikke være flere problemer i det.

Jeg kan dog sige at det ikke skyldes netværk, for jeg har lagt applikationen lokalt på Ubuntu maskinen.

(jeg kan egentlig ikke se hvor det med netværket nødvendigvis kommer ind i billedet)

Det er rigtigt nok, at det kræver en bro hvis man laver en virtuel server, ellers er der ingen forbindelse til resten af systemet.

Men til at starte med kører jeg Ubuntu som virtuel maskine, der ER forbundet til netværket.

Derefter har jeg på en virtuel (CLEAN) Windows 7, lavet en ThinApp af Adobe Reader.

Dette program har jeg efterfølgende smidt over på den virtuelle Ubuntu maskine og det er her fejlen opstår.

For ThinApp laver en samlet .exe fil af hvert enkelt program.. Denne .exe fil kan jeg desværre bare ikke få til at virke i Ubuntu....