/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
6GB fri trafik? Hvor mange timer er det?
Fra : oldham
Vist : 2095 gange
100 point
Dato : 10-09-10 18:41

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp hvis jeg har en adsl forbindelsen med
en forbrug på 6GB (6000 GB fri tratik) hvor timer svarer det til at sidde
på internet før det kommer til at koste mig penge???

Det jeg skal bruge det mest til er Skype og Facebook.
Jeg regner med at sidde på nettet 1 time om dagen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-09-10 18:52

Det kommer jo også an på din båndbredde

Jo større båndbredde, jo hurtigere surf, og dermed garanteret også større datastrøm.

Leder lige, om jeg kan finde noget statistik på området....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-10 18:55

Citat
6GB (6000 GB fri tratik)

Helt forkert

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-09-10 19:51

Det er meget svært at svare på, hvis du bare sidder og læser og skriver på facebook bruger du ikke ret meget, men ser du youtube film eller bruger farmville, så er det pludselig mange data. Skype er forholdsvis dyr i data trafik.

Det bedste er at finde status for din netværksforbindelse, der skriver den hvor mange data du har sendt og modtaget. Du finder den under Kontrol Panel -> Netværksforbindelser -> "Dit netværk" -> Status.

Du skal muligvis have lidt hjælp til at omregne mellem enheder, bare spørg.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-10 19:56

Skype bruger faktisk ikke ret store mængder data, det kræver bare relativt meget båndbredde, med 6 GB fri trafik pr måned, og så fremt dit mønster er som du siger, så har du ingen problemer, men hvis du begynder at downloade film, musik og andet godt, eller gå ind på grafisk tunge hjemmesider, så går det hurtigt.

Hastigheden har intet med mængden at gøre, en hjemmeside fylder jo ikke mere bare fordi den bliver hentet hurtigere

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-09-10 21:14

Film og musikdownload - så er det ikke ret meget.

Jeg har hørt, at 15 timers youtube svarer til en Gb, men det kommer måske også an på opløsningen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-09-10 21:40

Det kommer jo fuldstændigt an på hvor meget du downloade. Du kan ikke sige det er et vist antal timer.

Det svare til at sige hvor mange timer tager det at drikke 1 liter mælk ?
Det kommer an på dig som drikker gør det ik ?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-09-10 21:53

jeg sidder 15 timer om dagen, ca 1/2 times skype, 1/2 times facebook og rest andet (incl opdatering mv) forbrug 1.2 gb månedligt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-09-10 23:52

snaptil > 14 timers porno streaming bliver vel også til en del

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-09-10 00:40

hehe scooter...din gris...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-10 19:46

Du skal bare holde dig fra at sende og modtage filer/billeder med mindre du har reduceret billederne med dette lille program.
http://pixresizer.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : oldham

Dato : 12-09-10 15:39

hej tak for alle svarerne :)

Det der står på hjemmesiden er der hvor jeg skal bestille internet er:

Hastighed op til 4 Mbit!
Til dig der kræver mere! Hurtigst hastighed og 6000 MB fri trafik hver måned.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-10 16:45

Du kan godt køre Skype med 4 Mbit forbindelse ned .............. men hvad er den op.