/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slappe selestrammere
Fra : klemme2006
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 07-09-10 22:23

Selestrammerne på bagsædet er rigtig uvilige til at trække selerne ind. Hvad kan jeg gøre ved det?

Accepteret svar
Fra : morten75

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-10 22:34

Det kan være i det beslag som remmen løber igennem, der kan tit samle sig fedt og snavs der, rens både det beslag og hele selen så kan det være det virker igen. man kan faktisk købe noget rense væske som skal sprøjtes på selen, se her:
http://www.svends.dk/Gorselv.htm
under : Tunap 353 - Vinylpleje

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-09-10 22:50

slår en KNUDE på dem

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-09-10 22:55

Citat
Selestrammerne på bagsædet er rigtig uvilige til at trække selerne ind

selestrammerne skal skiftes når du har været kørt galt, de kan ikke bare trækkes ud igen og være klar til en ny kollision

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 07-09-10 23:22

kørt galt ...hvem er kørt galt

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 08-09-10 01:57

Prøv at trække selen ud så lang t den kan komme.
Herefter lader du den rulle op igen, idet du meget omhyggeligt styrer selen ind, så den sidder helt perfekt på rullen.

Hvis du kombinerer med det tidligere forslag om at sprøjte med noget sele-rens, skulle det blive som nyt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-09-10 16:39

Citat
Prøv at trække selen ud så lang t den kan komme.
Herefter lader du den rulle op igen, idet du meget omhyggeligt styrer selen ind, så den sidder helt perfekt på rullen.

Har da ikke noget med selestrammeren at gøre

her er en fin lille video hvor de affyrer en selestrammer
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=29237

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 08-09-10 17:20

Hej exterminator

Havde lidt på fornemmelsen at jeg roede i terminologien. Men jegf har fået svar på det jeg VILLE have spurgt om.

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 08-09-10 21:00

Tak for svaret morten75.

Jeg må igang med vatpindende.