/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Sveder ekstremt! hjæælp.
Fra : Hansen4life
Vist : 787 gange
20 point
Dato : 07-09-10 12:05

Hej allesammen :)

Jeg er startet på efterskole her for 3-4 uger siden, og vi er jo startet på gymnastik osv. Men jeg er begyndt og svede ekstremt meget til gymnastik osv. Fx. her sidste dag da vi skulle spille lidt fodbold hvor vi skulle drible med bolden lidt frem og tilbage, så spurgte min ven mig; Hansen, sveder du, har du det hårdt. og smilte.. og så blev jeg nødt til og komme med den der undskyldning; Ja sveder lidt, men tror sku jeg er ved og være lidt syg..
jeg sveder også under armene hele tiden, og det er fandens træls nu hvor jeg har noget kørende med en pige og så når vi lægger nede i opholdsstuen, så bliver jeg nødt til og skifte t-shirt for at hun ikke skal lægge på en våd arm..
Og så til gymnastik igen.. Bare når vi står med benene spredt lidt fra hinanden og så går lidt ned i knæene begynder jeg og svede, også selv om jeg ikke har det hårdt. det er lidt pinligt når der ikke er andre der sveder..
hvorfor er det jeg sveder så meget, det er mest på panden, og så bliver mit hår vådt hvilket ser ulækkert ud. hvordan kan jeg få det til og stoppe?

Tak på forhånd
- Hansen4life

ps. er ked af de små point, men har desværre ikke flere, men tilføjer hver dag..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-09-10 12:39

sådan er det at være teenager. det går over med tiden. og det er skam slet ikke usundt at svede. bare sørg for at hygiejnen er i orden. så lugter det ikke grimt.

Kommentar
Fra : CharlieOfExe

Dato : 07-09-10 18:01

Hej :)

Jeg har det samme problem, dog uden det med gymnastikken.
Jeg ved ikke om du gør det, men hvis du ikke gør, så brug en deodorant.
Og det skal være en ordentlig en, som Sanex eller Dove. For de er antiperspiranter og stopper størstedelen af sveden.
Nogle af de billigere deodoranter er IKKE antiperspiranter, og hjælper kun som duftevand, hvilket er ubrugeligt for dig.

Det virkede for mig, og en del af mine venner, som HAVDE samme problem.
Hvis det ikke virker alligevel, så må du bare vente til du er færdig med at være teenager

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 07-09-10 18:56

jo bedre form man er i, jo lettere har man ved at svede.

min kæreste har samme problem med "våde arme" og han bruger aluminiumklorid sprit 25%.

Det står på flasken:

"Svedhæmmende.

anvendes 1-2 gange ugentligt efter behov. påføres om aftenen i et tyndt lag på tør og ubeskadiet hud, og afvaskes igen den efterfølgende morgen med vand og sæbe. "

han tager det på inden han går i seng og går i bad næste morgen.

det virker på ham, og han har ingen pletter under armene, selv ikke efter at cykle i skole osv.

Graden af virkningen kommer selvfølgelig an på hvor meget træning det drejer sig om, hvor meget du sveder, og så videre. Men det kan være at det løser det problem du har med at du sveder under armene hele tiden.

Tror det kan købes i Matas eller på apoteket.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 10-09-10 09:33

Kig på www.sved.dk

Der er mange med samme problem, og en de har en masse gode tips og tricks :)

Annuller spørgsmålet
Fra : Hansen4life

Dato : 03-10-10 12:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål